[itzul] behar izan

GOIKOETXEA, IRATXE goikoetxea_iratxe a bildua eitb.com
Ost, Ots 23, 16:31:46, CET 2005

Orain dela urte pare bat antzeko itauna egin nuen JAGONET zerbitzuan, eta
adibide bi argitzeko eskatu nuen, behin baino gehiagotan halakoak irakurri
eta gero:

-Mendia* oso polita egon behar du elurtuta.
-Moduren bat* egon behar du hau konpontzeko.

Hona Gramatika Batzordearen erantzuna:

"Mendiak oso polita egon behar du elurtuta" eta "Moduren bat egon behar du
hau konpontzeko" dira forma zuzenak. Izan ere, perpaus batzuetan,
"existentzial" deitutako subjektu ezkutua dutenetan (eta horietakoa da
"Moduren bat egon behar du hau konpontzeko"), badirudi, tradizioaren
arabera, egokiagoa dela subjektu hori absolutuan ematea, eta ez ergatiboan.

Jagoneteko datu-basea gaurkotuta balego agertuko lirateke holakoak, baina
tira.

Iratxe Goikoetxea