[itzul] Xabier Aristegietaren mezua. Laranjarena/laranjazkoa?

Mikel Haranburu musdeh a bildua terra.es
Ast, Ots 17, 09:04:03, CET 2011

Kasuistika zabala dela ezin uka. Bilatu daiteke, non eta "ereduzko
prosan", ezta?. Nahiz eta prosa ez den "ereduz" osaturikoa, baizik eta
eredutako balio duena. Tira, bi elementuen arteko erlazioa zein den,
erabakitzen dugu -zko atzizkia ala -(re)na baliatu behar dugun.
Amodio-hitzak esaten dugu, baina Lertxundi "amodiozko jirabiretan"
azaldu zitzaigun; ohorezko bazkidea, ez da ohorez egina, baizik eta
ohorea aitortzen zaiona; alderantzizko prozedura, ustezko hiltzailea,
luxuzko autoa, legezko errespetua...

Adibide horietan elipsian dagoena ez da hain sinplea ere. Olibaren
kasuan, niretzat laranjarena bera da, ñabardura batez: laranja batek
zukua dauka, eta hura atera diezaiokegu eta edan; olibaren kasuan, oliba
batek ez du ia zer emanik, eta nahiz eta olibarena izan, olio hori oliba
den gai edo ale multzo batetik atera beharra dago. Ogitartekoarena
desberdina da, ogitartekoari ez baitzaio ezer ateratzen, baizik eta
barruan dauka osagaia. Agian kasu kritikoa dugu ogitartekoarena, zure
semeak ongi aiderazi digun bezala.

On egin!

az., 2011.eko otsren 16a 22:45(e)an, Patxi Petrirena(e)k idatzi zuen: