[itzul] -z kanpoko...

Rezola Clemente, Martín martin-rezola a bildua ivap.eus
Or, Mar 31, 12:24:20, CEST 2023

Eskerrik asko, Patxi.

Diozun joko horretan, ez litzateke bereizketa hau zilegi?

Unibertsitatez kanpoko ikasketak (orokorrean) vs Mondragon Unibertsitateaz kanpoko…
Kirolez kanpoko jarduerak (orokorrean) vs horko kirolaz kanpoko…

Bestalde, izen berezietan edo, begira zer dakarren Euskaltzaindiaren Hiztegiak, «Euskal Herria» adibidea hartuta:

[cid:image002.png a bildua 01D963CB.B67FF3D0]

Eta Elhuyar hiztegiak, aldiz:

[cid:image003.jpg a bildua 01D963CB.B67FF3D0]

From: Patxi Petrirena Altzuguren <p.petrirena a bildua elhuyar.eus>
Sent: Friday, March 31, 2023 12:07 PM
To: ItzuL <itzul a bildua postaria.com>
Subject: Re: [itzul] -z kanpoko...

Esango nuke, bote-lasterrean, ez dela beti mugagabea edo beti mugatua. Aipatu dituzun horietan, nik "kirolaz kanpoko bizitza" eta "unibertsitateaz kanpoko hezkuntza" esango nuke, baina hor dugu "hau ez da lekuz kanpoko galdera", adibidez.

Mugatu plurala erabiltzeko aukera ere izateak ("oporrez kanpoko denbora" esatean plurala erabiltzen ari naizela esango nuke) mugatu singularraren bideragarritasuna erakusten du, nire ustez; baina beste aukera erabat itxi gabe (ez dut sakondu kasuistikan).

Lehen inpresioa, zilegi bada.

Hau idatzi du Rezola Clemente, Martín (martin-rezola a bildua ivap.eus<mailto:martin-rezola a bildua ivap.eus>) erabiltzaileak (2023 mar. 31(a), or. (11:53)):
Honekin beti zalantzan:

  *   kirolaz kanpoko…/kirolez kanpoko…
  *   unibertsitateaz kanpoko…/unibertsitatez kanpoko…

Ez dut ganorazko azalpenik inon aurkitu. Laguntzerik bai?

Eskerrik asko.

[cid:image001.png a bildua 01D963CA.CCA354A0]
Martin Rezola Clemente
Itzultzailea
945017655
http://www.ivap.euskadi.eus<http://www.ivap.euskadi.eus/>
mailto: martin-rezola a bildua ivap.eus<mailto:martin-rezola a bildua ivap.eus>
Eusko Jaurlaritza - Gobierno Vasco

--
[https://www.elhuyar.eus/info/sinadura/ELH_RGB_CLAIM.png]<https://www.elhuyar.eus/>

Patxi Petrirena Altzuguren

Hizkuntza eta Teknologia

Zelai Haundi 3 - Osinalde industrialdea

20170 Usurbil (Gipuzkoa)

Tel.: (+34) 943 36 30 40 | Luzp.: 216

p.petrirena a bildua elhuyar.eus | <mailto:p.petrirena a bildua elhuyar.eus> www.elhuyar.eus<https://www.elhuyar.eus/>

[https://www.elhuyar.eus/info/sinadura/bannerra2023.jpg]
Mezu elektroniko honek INFORMAZIO KONFIDENTZIALA DU, ETA DEBEKATUTA DAGO INFORMAZIO HORI ZABALTZEA. Akats baten ondorioz jaso baduzu eta hartzailea zu ez bazara, mesedez, deitu 943363040 telefonora, eta ez zabaldu, gorde edo kopiatu mezu honen edukirik.
Zure datu pertsonalak, zeinak ager baitaitezke mezu elektroniko honetan edo atxikitako dokumentazioan, ELHUYARek tratatzen ditu, aldeen arteko harreman juridikoa kudeatzeko. Zure datuak tratatzearen kontra egin nahi baduzu, datuetara sartu nahi baduzu, haiek zuzendu edo ezabatu nahi badituzu, edo datuak babesteari buruzko araudi aplikagarrian jasotako eskubideak baliatu nahi badituzu, idatzi goian adierazitako helbidera edo helbide elektroniko honetara datuensegurtasuna a bildua elhuyar.eus<mailto:datuensegurtasuna a bildua elhuyar.eus>