[dantzan] Arte Eszenikoen Goi Mailako Eskola 2015ean irekiko dela iragarri du Eusko Jaurlaritzak

HERRIXA DANTZAN herrixadantzan a bildua gmail.com
Al, Ira 29, 00:17:18, CEST 2014

OK, Oier. Ba juxtu beste bidetik ulertu nuen zure artikulua. Neurri batetan
hanka sartu dut beraz, oker ulertu nuelako zertaz ari zinen.

Halere pozik, zure ondorengo erantzun mamitsua ekarri duelako, argumentu
oso interesgarriekin. Eta iruditzen zait arrazoi duzula.

Eta bai, nik ere uste dut herri bat gobernatzeko eta herri baten geroa
eraikitzeko ardura duten erakundeek, ardura hartu beharko luketela delako
herri horren kultura eta tradizio ondarea zaintzen, ikertzen (ahalik eta
gehien ezagutzeko), garbitzen, balioa ematen, indartzen, proiektatzen...

Aurreko erantzunean defendatu dut behetik gorako bidea, bestela goitik ez
zaigula ezer etorriko... baina Arte Eszenikoen Eskola proiektu honen
inguruan nengoen zentratuta.

Bestela, gobernatzen duten erakundeek (edo kultura / hezkuntza / ezagutzako
erakundeek) ardura izan beharko luketela, eta zaintza horretarako dagokiona
martxan jarri beharko luketela, jakina. Euskal Filologiarekin, eta beste
hainbat alorrekin egin duten bezala. Eta adierazi izan zaie zein egoera
arriskutsuan dagoen dantza tradizionalaren ezagutza eta transmisioa Euskal
Herrian.

Zure zerrendara beste adibide bat: Mondragon Unibertsitateak Euskal
Kulturaren Transmisioa graduondokoa (edo dena delakoa) sortu zuen, seguru
asko kezka edo behar batekin jabetuta. Baditugu Euskal Herrian Hezkuntza
erakundeak euskal dantza tradizionalaren ikerketa, ezagutza, formakuntza
eta transmisioari hel diezaioketenak euren egituraren barnean.

Erakarriko al lukete ikasle nahikoa?

Patxi M.