[eibar] Desde el futuro. Nacionalismo es más democracia

Al, Abe 20, 17:49:48, CET 2004

Bihar Sabin Etxean Josu Legarretaren “Desde el futuro. Nacionalismo es más
democracia” liburua aurkeztuko dute Josu Jon Imaz, Jorge Gimenez editorea
eta Josu Legarreta berak.

Tituluagatik behintzat, etorkizunetik idatzitako liburua dirudi. Baina,
Alberdaniaren webgunean dioen bezala, Aguirre, Irujo eta Landaburu-ren
pentsakeraren bilduma da. Edo agian biak lotuko ditu, etorkizuna eta
iragana, eskuartean izan arte ezin jakin.

Ez dakit prospektiban eszenategien metodologia erabiltzen den teknika
erabiliko den. Hau da, etorkizunean kokatu eta gaur egunetik etorkizunera
ailegatzeko eman beharreko pausuak deskribatu eta azaldu. Etorkizun horiek
oso ezberdinak izan daitezke eta bakoitzera ailegatzeko gertatutakoa edo
egin beharrekoa oso diferentea izan daiteke.

Beno, tituluagatik interesantea dirudi, begirakada bat botatzeko modukoa.

Prospektiba eta politika aipatu dudanez:
"Catalunya i Euskadi seran independents l’any 2.050" idatzi omen zuen
Jean-Paul Bobin kazetariak prospektiba saiakera batean.

(...) Que seran independents no implica, evidentment, que creïn una mena de
fronteres inexpugnables, ni que decideixin aïllar-se de la resta del
món, ni que baixin les seues interrelacions amb els veïns, ni que es
produeixi cap tipus de daltabaix ni cap tipus de crisi econòmica
important.

La independència de Catalunya i Euskadi caldrà entendre-la en el
context d’una Europa cada vegada més unida.

A mitjan segle que ve la unitat europea serà ja un fet consolidat, segons
aquesta prospectiva.
Aleshores, hi haurà alguns països que no se sentiran ben representats
pels estats en els quals han estat encabits durant segles i que
cercaran una representació directa en els òrgans centrals de la Unió.
No n’hi haurà gaires, certament. Probablement Escòcia i Flandes.
Potser Galícia. I Euskadi i Catalunya, amb tota seguretat.

També apunta la revista francesa que, probablement, Euskadi nord
continuarà dins França, però que mantendrà algun tipus d’associació,
tipificada legalment, amb l’Estat basc independent, dins el context
d’interdependències europees i de fórmules mixtes. (...)

Azken honen erreferentzia hemen:
http://groups.google.es/groups?selm=373cba8f.3708450%40news.mad.ttd.net&output=gplain

ondo segi

eneko