[eibar] Tagzania zertarako

Iga, Uzt 31, 15:13:42, CEST 2005

Tagzaniak oraindik hobetzeko gauza asko ditu eta horregatik oso ondo datoz
botatzen dituzuen komentarioak: eskerrik asko, benetan. Eta
erabiltzeagatik, jakina.

Oierren lehenengo eta hirugarren galderei erantzun nahiean mezu hau,
bigarrenari, ea beste mezu batean erantzuten dudan.

Zertarako balio duen? ba, imaginación al poder!

Orokorrean mapak norberak etiketatzea eta norberaren mapak sortzea
bideratzen du, "about"-en ipinita dago zeozer, baina erabiltzaileek
asmatzen dute praktikan zer egin Tagzaniarekin. Hala ere, erreztu behar
dugu Leireri gertatzen zaiona, gerta ez dadin. Ereduak gordetzen gabiltza
baina dokumentatu beharko dugu, berdin erabiltzaileek proposatzen dituzten
hobekuntzak (hizkuntzak, bilatzailea, beste zerbitzu batzuekin lotu, ...)

Adibide moduan erabiltzaileek egin dituzten zenbait gauza:

a) Erabilera indibidualak:

- Planoan puntu bat markatzeko eta esateko: eh!, ni hemen bizi naiz, edo
Barakaldoko nere lagunak hemen bizi dira:
http://www.tagzania.com/item/2314?map=1
beraiekin nago, etorri bisitan.

- Beste honek http://www.ogleearth.com/2005/07/google_earth_my.html Zelanda
Berrian aurkitu duten espiral bati buruz hitzegiten du blogean eta
Tagzanian markatu du non dagoen jakiteko. Oso ondo ikusten da.

- Aleman honek berdina egin du:
http://sommergut.de/wsommergut/archives/001082.shtml IDG Deutschland markatzeko

- Italiar honek U2 musika taldearen Girako kontzertua Roman:
http://cristiancontini.blogspot.com/2005/07/tagzania-taggate-il-mondo.html

- Beste honek bere Book Crossing-aren liburuen
jarraipena
http://letshavesomequiet.blogspot.com/2005/07/7-books-released.html  egia
esan oso ondo ez dakit nola funtzionatzen duen....

- Beste honek Langreo osoa markatzen ari da, Langreoko sagardotegi guztiak
bai behintzat: http://www.tagzania.com/tag/langreo+sidreria ez dakit
Turismo bulegokoa den edo sagardogileen elkartekoa, baina hara bazoaz
helbide horretan dituzu guztiak, helbide hori eman eta listo.

- Beste honek bere "bizitzaren mapa" egin
du:  http://www.tagzania.com/user/rlmrdl ez dakit, igual kurrilulum batean
ipintzeko.

- Luistxok atzo komentatzen zituen adibide literarioak, edo oporretan nora
doan markatu du, Jabi Zabala Sahararen mugak markatzen dabilela ikusi dut...

- ...

b) Baino horiek bezain interesgarriak izan daitezken "erabilera kolektiboak":

- Rio de Janeiro-ko tipo honek
http://www.baeyens.net/baeyens/view.php?id=1256 bere blogean esaten du
"bere" Rio-ko leku interesgarriak markatzen dituela. Erantzunetan batek
esaten du, ei, oso ondo, denon artean Rio-ko Guide de Routard (Guia
Trotamundos), baino gida interesgarria egin dezakegu.

- Petroleoa eta orkorrean hidrokarburuen amaierari buruz dabilen Peak Oiler
taldekoek bere lokalizazio mapa egin dute
http://www.tagzania.com/tag/peakoiler?map=1 eta tagzania erabiltzen dute
beraien blog edo interneteko foroetan. Hemen kontatzen dute:
http://flyingtalkingdonkey.blogspot.com/2005/07/where-you-at.html

- Bartzelonako hauek
http://www.graciasensefils.net/2005/07/25/graciasensefils-a-tagzania/ edo
Huescako hauek http://mon.choris.net/index.php?p=360 wifi sareak
lokalizatzeko erabili dute. Hemen mapa:
http://www.tagzania.com/tag/Huesca+wifi/?map=1

- ...

Beraz, esandakoa, imaginazioak ematen duen guztirako, baina igual adibideak
dokumentatu beharko ditugu, ezagutarazteko eta ideia berriak sor daitezen.
Ikusten ditugun batzuk Tagzania blogean komentatzen
dira  http://tagzania.blogspot.com/ , baina hobetu behar dugu.

>3- Hau zer da, Aurki modura, Googlen tripak aprobetxatzen daben sistema
>bat? Ze, ez dot uste zuek sortu badozue inbentua Brasilleko edo Alemaniako
>jentia tag-ak karga ta karga ibilliko litzakenik, oin dabillen moruan...

Ba bai, euskal herritik mundura, makina-erreminta, pintxoak eta Tagzania :-)

Albiste honetan esplikatzen zuen Luistxok http://www.sustatu.com/1121935069
eta bere blogean esplikatu du ere.

Bai, GoogleMaps aprobetxatzen du, baina  hemen sortu dugun inbentoa da eta
bai, Brasileko eta alemaniako jentia Tagzanian dago gauzak sartzen, eta
dirudienez gustatu egin zaie. Horrek ez du esan nahi, laster beste batek,
google bera, edo yahoo, edo ms-k horrelako tresna bat inbentatuko ez duenik.

Tagzaniak GoogleMaps erabiltzen du, mapa onenak eta globalenak direlako,
baina beste mapa batzuk erabil zitezkeen, koordenadekin.

Tagzania "social software" deitzen den multzoan sartzen da eta momentuz
tresnak komentario oso onak jaso ditu mundu osoan (beno, japonieraz ez dugu
ulertzen) hemen aurkitu daitezke batzuek:
http://www.technorati.com/search/tagzania

Hasieran esan bezala, gauza asko ditu hobetzeko, errore  batzuk konpondu,
gauza berriak ipini, ... arrakasta badu, jendeak erabiltzen badu, ...
pixkanaka joango gara egiten hori dana.

eneko