[eibar] spam politikoa

Elena Laka elaka a bildua abokatuak.info
Or, Ots 6, 15:22:04, CET 2009

Josu,
nik ez dakit zelan irakatsi dizuten zuri, baina nik uste dut Espainiako Konstituzioaren 20. artikulu hori adierazpen-askatasunari lotuta dagoela:

20.1. Se reconocen y protegen los derechos:
a) A expresar y difundir libremente los pensamientos, ideas y opiniones mediante la palabra, el escrito o cualquier otro medio de reproducción.
b) A la producción y creación literaria, artística, científica y técnica
c) A la libertad de cátedra
d) (zeuk jasotzen  duzun puntua)

Informazioa ez jasotzea norberaren intimitateari lotuta dago, Konstituzioaren 18. artikulua, hirugarren parrafoa:

18.1. Se garantiza el derecho al honor, a la intimidad personal y familiar y a la propia imagen.
(...)
4. La ley limitará el uso de la informática para garantizar el honor y la intimidad personal y familiar de los ciudadanos y el pleno ejercicio de sus derechos.

Nik uste dut azken parrafo horretan oinarritzen dela spama ez jasotzeko eskubidea. Hain zuzen datuen babesa arautzen duen legea (Ley Orgániza de protección de datos de carácter personal) artikulu honetatik abiatzen da.

Dena den, kuriosoa da zelan Konstituzioa, 1978koa, kezkatzen hasten den informatikak geure bizitzaren intimitatean egin dezaken urraketei buruz. Itxura denez, babes hau Portugaleko Konstituzioaren kopia bat da, alegia, Espainiakoak handik kopiatu zuen.
Elena

----- Original Message -----
  From: Josu Mendicute
  To: Eibartarrak zerrenda
  Sent: Friday, February 06, 2009 2:58 PM
  Subject: Re: [eibar] spam politikoa

  Gaizki irakatsi ote didate?

  Nik uste nuen I. sekzioko 20. artikulukuko 1.d puntuan, jasotzeko askatasunak inplizituko dakarrela ez jasotzeko askatasuna.

  "1. Se reconocen y protegen los derechos:
  d. A comunicar o recibir libremente información veraz por cualquier medio de difusión. La Ley regulará el derecho a la cláusula de conciencia y al secreto profesional en el ejercicio de estas libertades."

  Jasotzeko askatasunak inplizituko dakarrela ez jasotzeko askatasuna.

  Hala ere, orain irakurriz, información veraz dio, eta hau propaganda da, beraz, bale, igual kontzeptuak nahastu ditut...

  Zuk aipatzen zenuena, Elena, artikulu bereko 4. puntuak dakar.

  "4. Estas libertades tienen su límite en el respeto a los derechos reconocidos en este Título, en los preceptos de las Leyes que lo desarrollan y, especialmente, en el derecho al honor, a la intimidad, a la propia imagen y a la protección de la juventud y de la infancia."

  Orduan, I. sekzioko 20. artikuluak informazioa ez jasotzeko askatasuna inplizituki ekartzearena zer da, interpretazio bat? Oker egindakoa? Beste kasu batzuetan aplikatu daitekeena?
  j.