[eibar] Gerra "zibilak" = Gerra "karlistak"

Ramon Arizaga rarizaga a bildua lince.com
Ast, Ots 26, 07:52:05, CET 2009

Nik sentzu honetan, gauzak diren moduan esan behar direla usten dot, ze
modu ez egokian urte askotan esan dira eta kutsu horiek mantentzen dira
oraindik,
Izen egokiena Enekon aipatutako "golpe militar de 1936" izengo
litzateke, ze gobernu demokratiko baten aurka egin zuten, beraz
"sublevados edo insurrectos" litzatekeen kide hoiek.

Datu zehatzagorik,  bibliografia edo?

Dena den, baliteke gaur egun "guerra civil española" bezala ezagutzen
dena, hau da 1936-39koa, denborarekin "alzamiento militar de  1936",
"golpe militar de 1936" edo horrelako batekin izendatu daitekeela.
Izan ere, jende askok horrela egiten du ;-)

eneko

2009/2/25 Imanol Trebiño <trebi.arte a bildua euskalnet.net>:
>     Inoiz aittatu neban Gerra "karlistak" XIX. mendean zerabixen izena
> "gerra zibilak" zala. Orduantxe horrelaxe izendatzen ziran.
>
>     Oin dala pare bat hile gerra horrek ikertzen zebilen
ikerlari-irakasle?
> bati kontu horren gainean preguntau netsan, eta esan estan baietz,
horrelaxe
> zala, nik niñuan moduan jasotzen zala XIX. mendeko bibliografixan.
>
>     Pasatako astian ikerlari berakin egin neban topo eta niregana
etorri
> jatan, topatu zebala noiz eta nola aldatu zetsen izena: izena aldatu
egin
> jaken 36-39ko gerra "zibilaren" ostian. Gerra horren ostian hori zan
"LA
> guerra civil", ez "la cuarta guerra civil". Aurrekuak
espezialistentzako edo