[eibar] Aupetan

Aintzane Agirrebeña aintzagi a bildua yahoo.es
Or, Aza 23, 15:51:16, CET 2012

Aspaldixan emailak irakurtzeko astirik barik eta kontu hau zintzilik geratu zan, e! Nahi dozuena esango dozue, baiña neretako egitura aldrebes bat besterik ez da "aupetan", "en aupas" hori gaizki euskaratuta. "Coger en aupas" esamoldiak euskal kutsua dakala diñozue, eta biharbada, bai, baiña "aupar" eta "aupa" erabiltzen dira gaztelaniaz.

Diccionario de la lengua española © 2005 Espasa-Calpe:
¡aúpa!
	1. interj. Se usa para animar a alguien a levantarse o levantar algo:
¡aúpa, que no ha sido nada!
	2. Expresión que utilizan los niños para pedir que les lleven en brazos:
¡aúpa, mamá!
Asier, ia zelan esango genduken "aupetan hartu"-n pareko esamolderen bat galdetzen dozu, baiña... eta zegaittik esan bihar da, ba, holan? Hain zuzen be "coger en aupas" hori nahi dogu euskarara itzuli eta ezin dogu. Ba horrek igual esan nahiko dau beste moduren baten esan biharko gendukela! "Etorri aupa" edo... "Aupa ein" edo...

Aintzane

________________________________
 De: Asier Sarasua <asarasua a bildua gmail.com>
Para: Gari Araolaza <gari a bildua eibar.org>; Eibartarrak zerrenda <eibartarrak a bildua postaria.com>
Enviado: Viernes 2 de noviembre de 2012 11:01
Asunto: Re: [eibar] Aupetan

Gari Araolaza<garaolaza a bildua gmail.com> igorleak hau idatzi zuen (2012eko azaren 02a 08:08):

Bai, oso "normala" da Eibarko ume eta gurasoen artean, baina oso normalak dira baita ere:
>Gaur zure zorionak dira
>edo
>Karamelo bat erosi naiz
>Eta normalak izateak ez die fidagarritasunik ematen.

ados nago horrekin;
baina ez neukez maila berian sartuko.

- lehelengua txarto dago eta gaztelaniazko kalkua da
- 2.a ez da gramatikala eta ez da sekula izan, iñoiz bez eta iñun bez

Gainera, zergatik pluralean, aupetan? Gutxienez mugagabean balitz, aupatan... Gazteleraren joskera itxura handia du plural horrek, "en aupas" euskaratuarena.

besuetan, eskuetan... ba, aupetan.

txarto sortuta, seguru asko, baina nahiko logikua, nik uste.

Hauxe idatzi eta segundo batera semeak eman dit antzerako adibide egokia: korriketan joango dela esan dit, ez nago zihur antzerako kasua den, gazteleraz ez diodalako ordainik aurkitzen, baina zuzendu diot, korrika dela hitza esanez.

umm... 'antxitxiketan' da, behintzat.
horren kalkoz sortuko zeban zure semiak "korriketan"; euskerazko beste eredu baten kalkua, ez gaztelaniazkua.

- korrika
- lasterka, saltaka
- antxitxiketan

hartu bata, nahastau bigarrenakin...

"aupetan" be horixe dala esango neuke, nahaste-borraste moduko bat.

a.