[eibar] Umeekin jolasteko atsotitzak

Aintzane Agirrebeña aintzagi a bildua yahoo.es
Ost, Aza 28, 12:38:28, CET 2012

Leire, "baiñak orduan"? Beti "baiñak ortuan" entzun izan dot...

aintzane

________________________________
 De: leire narbaiza arizmendi <txargain a bildua gmail.com>
Para: Eibartarrak zerrenda <eibartarrak a bildua postaria.com>
Enviado: Miércoles 28 de noviembre de 2012 12:18
Asunto: Re: [eibar] Umeekin jolasteko atsotitzak

Bialdu eta beste biukin akordau naiz:

-Baiña, baiña, hasten giñanian, "baiñak orduan" esaten zeskuen.

-Ixa, ixa jausi edo esten genduanian "ixa, ixa, madarixa"
leire

Elena Laka<burdinateplaza a bildua hotmail.com> igorleak hau idatzi zuen (2012eko azaren 28a 11:04):

>Marijo,
>neba eta bixok txikitan haserratzen ginenean, eta
gurasoei haserrea esplikatzen genienean, aittak beti esaten zigun:
>"bai zuek, zozoak beleari ipurbeltz".
>
>Orain nik semeei esaten diet.
>
>Elna

parte-hartzailea eta lotsa pixka bat ematen dit "eskatzen" etortzea, baina
hortxe nere galdera.
>Umeak dituzuenok, edo umeekin aritzen zaretenok,
atsotitzik edo esaera zaharrik erabiltzen duzue? Esaten edo irakasten
dizkiozue?

>Kontua da, lan bat prestatzen ari garela eta 6-7 urteko
neska-mutikoentzako atsotitz "apropos" batzuk behar ditudala; neri etxian
gazteleraz aitxak esaten zizkidan betikoak: "no por mucho madrugar amanece más
temprano" (Radio 3eko esatari baten bertsioa gehiago gustatzen zait: no por
mucho madrugar, uno se acostumbra); "la letra con sangre entra" (aititak esaten
omen zion aitari); "hay que saber leer entre líneas" ere esaten zigun aitak,
baina hori ez dut uste atsotitz gisa har daitekeenik; "haz bien y no mires a
quien"; "cuando el tonto coge una linde, la linde se acaba y el tonto sigue"
(horiek biak amarenak direla esango nuke); "cuando seas padre comerás huevos"
(adin batetik aurrera barre egiten genion, "huevos? si ya comemos!" esaten
genion)...

>Eskerrik asko
>
>--
>Marijo

>Ondoren konfirmazio
mezua jasoko duzu harpidetza-etetea berresteko.