[eibar] ospitala... ez da egingo. Eta euskara... ez da lehentasun

Or, Mar 8, 18:40:01, CET 2013

3 puntu ez dizkizut erantzungo ideiarik ez daukadalako, baina beste guztiak
puntuz puntu:

leire narbaiza arizmendi<txargain a bildua gmail.com> igorleak hau idatzi zuen (2013
martxoa 6 21:29):

> Beittu, memoria faltan nabillela? EZ esan horrelakorik! Egunerokuan
> jasaten dittut hizkuntza-politika florero hori eta!
>
> -Hiri handixenetako alkatetzarako erdaldun peto-petua proposatu eta bertan
> mantendu, asmorik be ez dakana bertako hizkuntzia ikasteko

Azkuna bezalako kasuak nahiko anekdotikoak direla esango nuke, eta gainera,
dauzkan hauteskunde emaitzekin Azkuna kentzea arrazoi linguistikoengaitik
zaila izango luke EAJk Bilbotarren aurrean justifikatzeko... bere egoeran
PSOEk edo Bilduk alkate hain herrikoia (hauteskunde emaitzak ikusi besterik
ez dago) kentzeko izango lukeen arazo berdina alegia.

Alderantzizko adibideak ere jar ditzazkegu. Eusko Legebiltzarreko mahaiburu
Bakartxo Tejeria oraindik ez dut entzun ganberan gaztelaniaz hitz bakarra
esaten. Erdaldunei ere euskara hutsez egiten die. Hemen ikus ditzazkezu
bilkura apasionanteak:
http://www.parlamentovasco.euskolegebiltzarra.org/eu/emisiones

> -Kargu asko erdaldun hutsak ikasteko asmorik be ez dakenak jartzen dittu

Gaur bertan Arri Zulaika legebiltzarkidearen (EHBildu) diskurtsoa ikustekoa
zen adibidez. Sarrera euskaraz eta traba ugarirekin, eta diskurtso
inportantea gaztelaniaz, tarteka euskaraz irakurtzen. Ez dut uste EAJk
bakarrik patrimonializatzen dituenik kontu hauek, edo bestela gogoratu
duela gutxi Laura Mintegik kazetari euskaldunei egindako keinu itsusi hura,
ordu gutxitara barkamena eskatu behar izan zuenekoa:
http://sustatu.com/1360861800952
Larriagoa da komentarioa "como sé que tenéis prisa, voy a hablar primero en
castellano y luego en euskera" lehen hizkuntzaren aukeraketa hutsarena
baino...

Erdaldun adibide bat jartzearren EHBilduk ordezkatzen duen beste adar
abertzaletik... Josetxo Ibazeta, Donostiako alkatearen (Bildu) idazkari
zenak eta Alde Zaharrean "Gora ETA militarra" oihuka aritu zenak, ba al
daki euskaraz?

Niri pertsonalki ez zait gustatzen kargu altuek euskaraz ez jakitzea. Baina
egia ere bada 600.000 omen garela euskaldunak eta, horretara, 1.400.000
euskal herritar erdaldunak... eta halere, kargu altu gehienek euskaraz
egiten dutela esango nuke.

> -Memeriak fallatzen ez badesta PNVk egin zetsan gerra itzela Euskaldunon
> Egunkarixari, abortua izan zeiaxn. Abortua eurek sortutakua izan zan!

> -Helduen euskalduntzia txaplata hutsa izan da: beti pegia, beti enbarazu,
> beti txarto. BArrutik bizi dot azken 23 urtian, badakitt zertaz dihardudan!

Nik ez dakit. Kontatu nahi baduzu gustora irakurriko dizut.

> -25 urtian ez dau balorerik izan martxan jartzeko enpresa eta dendetako
> plana.

Ez dakit horretaz ari zaren baina Ibarretxeren gobernuak dekretu bat atera
zuen enpresa eta dendetan euskarazko rotulazioa eta zerbitzua arautzeko.
Lopezen gobernuak bota zuen atzera. Gai horri prentsan emandako
tratamenduari buruzko lan txiki bat daukat (80 orrialde inguru memoria
falta ez baldin badut), bi ikaskiderekin iaz masterrean egin nuena, eta
pribatutik bidaliko nahi baduzu, ikus dezazun kaberna mediatikoak nola
tratatu zuen Jaurlaritzak ausardiaz egindako dekretua eta horren inguruko
debatea.

> -Perfillak betetzen dittu segun ze kasutan (komeni jakonian)

Komeni? Ze esan nahi dozu?

> -Osakidetzan 2. perfilla danondako. Alegria! Gaiñera kanpotik datozen
> erizaiñak (ez dakitt beste kasuetan) ez dake perfilla egiaztatu biharrik.
> Beraz 0 dira!
>
> -Puntilla Werteri men egitea: beti menpeko, esaneko, euskaldun zintzo
> "legeak agintzen dau" eta "amen-amen" esan. EZ!!!!!!! JARKI behar dugu!
> Kaka burutik behera!

Werten LOMCEz ari zara? Nik dakidala EAJk ez dio amen esan. Akaso memoria
falta baino, ulermen falta daukat nik:
http://www.elmundo.es/elmundo/2013/03/04/paisvasco/1362417076.html

Asteburu ona!

josu.