[eibar] Balioak transmititzen

Ost, Aza 6, 01:03:45, CET 2013

Eskaera eta eskaintza bat ez datozen momentutik - jendea soberan eta leku
faltan -, aktibitate askotan antzeko praktikak, selekzioa, frogak,
hautaketak, ... non gazte batzuk kanpoan geratzen diren, ematen zirela
iridutzen zitzaidan.
Esate baterako [1], dantza eskolan sartzeko frogak egitea eta futbol
eskolan frogak egitea eta bidean jendea kanpoan ustea, oso gertu ikusten
nituen, eta ondorioz, antzeko balioak trasmititzen dutela iruditzen
zitzaidan. Hau da, dantza garaikidean aurrera jarraitzeko aurretik
landutako oreka, indarra, koordinazioa, espazioa, ... kontzeptuak
barneratuta daudela frogatzea edo futbol eskolan aurrera egiteko pilota
gidatzea, iskin egiteak, jaurtiketa zuzenak, erresistentzia aerobikoa, ...
barneratuta daudela frogatzearen antzera ikusten nituen, baina badirudi
oker nenbilela, segurunez arrazoia duzu, Oier.

([1] Dantza adibide moduan ipini dut Oierrekin ari naizelako, ez lehia
bezala. Josurekin musika aipatuko nuke edo Mikelekin xakea, adibidez.
Ordezkatu daiteke saskibaloia, pilota, bertsoak, edo nahi denagatik eta
dagokion ezaguera, abilezia edo kontzeptuekin)

Bestalde, nire ustetan futbola zen praktikante eta zaletu gehien mugitzen
zuen kirola, ez nekien jende gehiago mobilizatzen zuen jardunik zegoenik -
eta ezta hainbeste dantzari zagoenik.  Administraziotik jasotako laguntzak
datu horiek kontutan izan beharko luketela, iruditzen zait. Baina, datu
zehatzik ikusi ez arren, ez omen da horrela, beraz oker nenbilen.

Dena den, praktikante kopuru eta jasotako laguntzen datuen bila bizpahitu
 txosten aurkitu ditut, kirol eta kultur praktikei buruz:

"PANORÁMICA DE LA PRÁCTICA FÍSICA Y DEPORTIVA EN GIPUZKOA" . Silvia
Arribas, Lorena Gil de Montes, José Antonio Arruza. EHU, 2011
http://www.ehu.es/argitalpenak/images/stories/libros_gratuitos_en_pdf/Ciencias_de_la_Vida/Practica%20deportiva.pdf

"LA PRÁCTICA DE ACTIVIDAD FÍSICA Y DEPORTIVA (PAFYD) DE LA  POBLACIÓN
ADULTA DE GIPUZKOA COMO HÁBITO LÍQUIDO"  Juan Aldaz (2009)
http://tinyurl.com/op3klu9

eta kultur jarduerei buruz "Encuesta de hábitos y prácticas culturales
2010-2011"
http://www.kultura.ejgv.euskadi.net/r46-19479/es/contenidos/informacion/est_hp/es_hp_cae/adjuntos/cae10.pdf

Lehendabizikoan (25. eta 26, orrialdetan)
"Los jóvenes de hasta 24 años practican fútbol de forma preferente (un 23%
de los practicantes),
Fútbol/ fútbol 8: 23,0 %
Fútbol sala/ futbito; 3,6%
Danza; 2,9 %
Bailes; 2,4 %

eta orokorrean, Gipuzkoako populazio osoari dagokionez (23. orrialdean)
Caminar (más de 45 min.) 76,8 %
 Natación 18,1 %
Ciclismo, bicicleta, mountain bike 15,6 %
Montañismo/ senderismo 10,5 %
Aeróbicos, gimnasia de mantenimiento 9,9 %
Footing, jogging 6,8 %
Fútbol/ fútbol 7 4,4 %
Pelota/ frontón 3,5 %
Deportes de invierno (nieve) 2,9 %
Bailes 2,1 %
Fútbol sala/ futbito 1,3 %
Danza 0,7 %

ez dakit oso zuzenak diren datu hauek.

Tesian, dena ez dut irakurri noski, baina goiko datuak errepikatzen dira,
eta aipamen kuriosoak aurkitu ditut

"el 8,0% de los  practicantes ha estado federado/a o ha pertenecido a algún
club deportivo en el  último año, siendo las federaciones de mayor peso las
de fútbol/fútbol 7 (con un  24,2% del total de practicantes federados o que
pertenecieron a algún club  deportivo), montañismo/senderismo (con un 20,4%
del total de practicantes  federados o que pertenecieron a algún club
deportivo) y caza y pesca (con un  8,9% del total de practicantes federados
o que pertenecieron a algún club  deportivo)" (164, orrialdean)

“a simple vista el fútbol puede parecer  una actividad insignificante, ya
sea porque se considera inútil el ver a veintidós  individuos correr detrás
de un balón esférico, ya sea porque desde ciertos  sectores de la
denominada izquierda intelectual se le juzga como una actividad  alienante,
una droga social, una válvula de escape, un mero negocio y un  instrumento
político al servicio del Estado o de una determinada clase social.
Sin embargo, no podemos negar que el fútbol hoy en día, -y ya en sus
inicios-,  es un fenómeno sociológico de primera magnitud, aunque sólo sea
por el  número de individuos que se movilizan en torno a una actividad
deportiva que,  en su dimensión espectacular, trasciende el ámbito
meramente lúdico y  recreativo para convertirse en una actividad
competitiva formal con  consecuencias económicas y políticas” (378 orria)

aurrerago oso ondo ulertzen ez ditudan aipamenak egiten ditu futbolaren
traszendentzia multidimensionalari buruz eta flujo globalekin (teknoljoko,
mediatiko, ekonomiko, ...) lotzen ditu, (379  orrialdea eta hurrengoak).

Enpin, gai hau argitzeko jarduera bakoitzak jasotzen dituen lagunzei
buruzko datuak inork?

eskerrik asko

Eneko