[eibar] truco-trato

Oier Araolaza oier a bildua dantzan.com
Al, Urr 14, 18:35:46, CEST 2013

Ni Halloween eta Karnabal kontuekin matraka ematen ibiltzen naizenez maiz
ateratzen zait kontu hau, baina egia esan ez daukat akorduan euskaraz hori
esateko formula egokirik aipatu izan dogunik.  Hemen ibili izan gara
horrekin:

http://eibar.org/blogak/oier/2012-halloween-euskal-festa-bat-da-iv<http://eibar.org/blogak/oier/2012-halloween-euskal-festa-bat-da-iv#1351879705695567>

Ingelesez "Trick or treat" da jokoa. Itzulpen literal edo zentzuzkoa,
gaztelerara, "travesura o dulce", "susto o dulce", "broma o dulce", edo
"susto o golosina" izan litekeela esaten dute, baina zineko aktoreen
ezpain-jokora hurbildu nahian erabili dela gazteleraz "truco o trato" hori.

Esaera bera euskaraz emateko modu onik ez dut gogoratzen. Domu Santu
egunaren inguruak eske-errondak nahiko zabalduak izan dira, eta horietako
batzuetan eskerako formula batzuk erabili izan dira, gaztainak eta
horrelakoak eskatzeko, baina noski, ez daukate zerikusirik ingelesezko
formula horrekin.

oier.