[eibar] ER: Arrate, Santa Kurutz eta Kalamua Eremuak Babesteko eta Zaintzeko Plan Berezia

Sosola Baserria ganbaratxo a bildua hotmail.com
Ost, Urt 25, 20:29:58, CET 2017

Aupa berriro:

Oraintxe izan da bigarren faseko lehengo bilera. 6etatik 8etara zan,Portalean. 7ak arte egon izan ahal dut, umeak tarteko.

Jende mordoskia,gehienentsuenak lur-jabeak. Debemeneko Agurtzaneren aldamenean jarrita hauxe bota diot jarri eta segituan, inguruan etorritako jendea eta aurpegikerak ikusita: kanpoan demaseko hotza eta hemen sua izango dogu.

Eta halaxe Planaren erredakzio-taldeak talde txikiagotan tailerra egitea pentsatuta zeukan baina susmoa dakat ezin izango zala egin.

Ze nik laga dotenian behintzat, haserrea eta kexak nagusi ziren eta tonoa oso zakarrean ari zan bat baino gehiago.

Lastima da. Berriro be ganora txarrak eta beldurrek  paralizatu egiten gaituzte. Panorama ikusita harrituko nintzake hortik zerbait fundamentuzkorik aterako balitz. Udala gustora arlo honetan ezer egitea ezinezkoa dela frogatuta geratuko delako eta landa eremua Eibarren berriro ere   biziberritzeko egitasmorik gabe, linboan. Nahiago nuke okertuko banitz.

Bihar, agian, animo gehiagorekin izango naiz (ea miraria suertaten dan).

Sosola

Outlook-etik<http://aka.ms/weboutlook> bidalia

________________________________
Nork: Sosola Baserria <ganbaratxo a bildua hotmail.com>
Bidaltze-data: asteartea, 2017(e)ko urtarrilaren 24a 14:55
Nori: Eibartarrak zerrenda
Gaia: ER: [eibar] Arrate, Santa Kurutz eta Kalamua Eremuak Babesteko eta Zaintzeko Plan Berezia

Aupa lagunok:

Orain arte izan dira bi bilera kontu guzti honekin. Ni gonbidatu ninduten eta joan egin nintzen.

Berez Plan Berezia Udalak derrigor burutu beharra du, hala dago jarrita Eibarko Plan Orokorrean. Horretarako enpresa bati plan horren erredakzioa egiteko enkargua egin zion. Asmoa partehartze prozesu baten bitartez behin betikoa onartzea da. Esan bezela, aurreneko bi bilera egin dira, bertan hainbat eragile izan direlarik, gehienak kolektiboak:Deportiboa, Andirao,Tabernariak,elkarteak,lderdi politikoak...Jakineko jendea, ematen du fase berri honetan gehiago zabaltzea nahi dutela.

1.go bilera egin zenean Udaleko arduradunak harritu egin ziren, eurak uste zuten baino jende gehiago joan zitzaielako eta dinamika eskuetatik joan zitzaien. Izan ere hainbat galdera jarri zituzten mahai gainean baina jendeak ezin erantzun planaren zirriborroa ez zuelako aurretik  ikusterik izan.

2.Bigarren bileran jende gutxiagok parte hartu zuen eta hor proposamen zehatzagoak eskatu ziren. Eta horrela han ginenok bakoitzak bereak bota zituen.Outlook-etik<http://aka.ms/weboutlook> bidalia

Nere iritzia:

Eibarko udalak oso sentsibilitate txikia erakutsi du beti landa eta natur ingurearekiko. Orain legea medio behartuta dago zerbait esatera gure mendiaren inguruan. Nik uste baserri eta naturzaleok probestu beharko genuke egoera zerbait lortzeko. Alegia, ez dedila aterako den dokumentua tramite hutsa. sikeran eztabaida dezagun gure ingurumenaren babes eta zainketa horren esanahiaz. Zerbait da.Beraz animatzen zaituztet partehartzera.

Mamiari buruz, ni printzipio batetik abiatzen naiz asuntu guzti honetan. Oso materialista badakit, baina zoritxarrez fisikaren legea bat bezela funtzionatzen du gizakiongan: erabilgarri ez zaiguna ez dugu ez zaintzen eta are gutxiago babesten. Hortaz, gure mendi ingurune horri aurkitu behar diogu erabilpenen bat, aprobetxamenduren bat gero bere zainketa eta babesa ekarriko duena. Hau da, ustiapena eta kontserbazioa uztartuko dituen iharduerak jarri behar ditugu mahai ganean, edo hobeto gure ordezkari politikoen begien aurrean.

Nik bi bileretan aldaketa klimatikoa,krisi energetikoa,petrolio eta argi-indarraren prezioa, oligopolio energetikoa,mendiaren eta bertako basoaren potentzialtasuna, .....aipatuz BIOMASAren industria publiko txiki eta lokalaren aukera aurkeztu dut, autosufizientzia eta trantsizio energetikoaren bidean, eta pribatu erraldoi horiei nolabaiteko alternatiba planteatuz. Horrek lur-jabeei interesgarri suerta lekieke basoa errentagarri bilakatzen delako , baina hala ez balitz udalak-herriak lurrak erosi (inola ere ez desjabetu) beharko lieke, berriro ere orain 200 urte modura komunalak bihurtuz. Izan ere, hortitxik hornitu ziren bere garaian Eibarko ola eta lantegiak bertako biomasatik egur-ikatz eran. Aberastasuna herrian geratzen da, lan-postuak(baserrietan eta kalean), ekosistemak iraunarazi8artadia,pagadia, hriztia) eta egun ditugun higadura  eta uholde/sute arriskuak ekidin ekidin. Honezkero herriko biikastetxek biomasako kalderak jarri dituzte. Jakina baso emankorra, hots, inausteko pagoak   izatekotn 20 behar ditugu, beraz halakorik nahi izatekotan ya hasi beharra dago. Beste herri batzuk oñati besteak beste hasi dira mendi sail ederrak erosi eta kudealeta-planak diseinatzen.

Enrike

Horra, nik bizitakoa.

________________________________
Nork: anesaras=gmail.com a bildua mg.postaria.com <anesaras=gmail.com a bildua mg.postaria.com> honen izenean: ane saras <anesaras a bildua gmail.com>
Bidaltze-data: asteartea, 2017(e)ko urtarrilaren 24a 12:06
Nori: Eibartarrak zerrenda
Gaia: Re: [eibar] Arrate, Santa Kurutz eta Kalamua Eremuak Babesteko eta Zaintzeko Plan Berezia

Kaixo, berriro:

Egia esango dizuet. Ez nago oso jantzita kontu honetan, baina pare bat bileratan egotea tokatu zait. Kontua da, nire ustez, erabaki nahi den horren azpian dauden lege eta mugak eta izen-abizenak. Alegia, lur pribatuetan egitea nahi dela ez dakit oraindik zer zehatza.

Udalak baditu lurrak Arrate inguruan. Uste dut haien inguruan herritar guztiek dutela erabakitzeko eskubidea. Lur pribatuetan zer egin, ordea, ez dut uste herritar guztiek erabaki behar dutenik; baldin eta Udalak erosten ez baditu eta pulbiko bihurtu.

Gainera, badago beste kontutxo bat kezkatu egiten nauena (eta badakit badela jendea zerrenda honetan horren inguruan aritzeko, ni baino hobeto; gehiago dakiena). Plan hori martxan jartzeko, bestelako Foru Lege batzuek onartu beharko diren, eta horiek baserritarrei nola eragingo dieten  orain, baina batez ere etorkizunean (zer landatu, zenbat ganadu izan, negutokiak, etxebizitzak, zaintza...).

Beste bide-orririk dagoen galdetzen duzu, baina ez dakit zer esan nahi duzun horrekin? Beste aukerarik? beste planik?

Baina berriro diot, ez nago oso jantzita kontu honetan. Badakidana da Andirao elkartea behintzat ez dagoela alde.

ane

Gari Araolaza<gari a bildua eibar.org<mailto:gari a bildua eibar.org>> igorleak hau idatzi zuen (2017(e)ko urtarrila 24 12:56):
Ados Ane, hain justu inkesta bete dudanean horixe izan da egin dudan oharra, baserritarren ahotsa proiektuan kontutan hartzea, dena bateratuta joan dadin. Gainera prozesuan parte hartzeko aukera duzue eta zuen interes eta kopuruaren arabera, zuen nahiak plan horretan aurrera ateratzeko aukera askorekin.

Aprobetxatzen dut galdetzeko: Beste zein bide-orri alternatibo dago planteatuta?

Gari

ane saras<anesaras a bildua gmail.com<mailto:anesaras a bildua gmail.com>> igorleak hau idatzi zuen (2017(e)ko urtarrila 24 10:23):

Egun on:
Itxura ona du planak bai, baina ez dute horrela irizten diotenik "babestu" nahi duten eremuko ia 200 jabeetako askok. Ez dut uste hain sinplea denik, Gari. Honek ere "handia" izan nahi du, baina nola da kontua.
beharbada, jabe horien iritzia ere jakin beharko litzateke. Baserriak (etxebizitzak) eremu barruan gelditzen diren jabeenak esaterako.

ane

Gari Araolaza<gari a bildua eibar.org<mailto:gari a bildua eibar.org>> igorleak hau idatzi zuen (2017(e)ko urtarrila 24 09:59):
Egun on!

Hauxe iritsi zait eta pentsatu dut zuekin konpartitzeko egokia izan daitekeela.

Itxura ona du planak. Parte hartzeko denborarik ez baduzue, badago online inkesta bat ere bai.

Gari

Gonbidapena

Parte-hartze Jardunaldiak Arrate, Santa Kurutz eta Kalamua Eremuak Babesteko eta Zaintzeko Plan Berezia idazteko, urtarrilaren 25ean eta otsailaren 1ean Portalean

Egun on,

Arrate, Santa Kurutz eta Kalamua Eremuak Babesteko eta Zaintzeko Plan Bereziaren Aholkulari Taldeko partaidea bezala, Eibarko Udalak,   Ingurumen  Arloaren bitartez, antolatu dituen parte-hartze jardunaldietara gonbidatu nahi zaitu.

Hitzorduak hauek dira:

- Urtarrilak 25, asteazkena: 18:00-20:00. Portalea Kultur Etxean (2. solairuko Areto nagusian).

- Otsailak 1, asteazkena: 18:00-20:00. Portalea Kultur Etxean (2. solairuko Areto nagusian).

Jardunaldi hauek bi tailerretan oinarrituko dira. Lehenengo egunean "Lurralde" tailerra burutuko da, Santa Kurutz, Ixua eta Kalamuako eremuetan zentratuko dena. Bigarren egunean "Arraterentzako ideiak" izeneko tailerra egingo da.

Jardunaldi hauen helburua da jakinaraztea herritarrei zeintzuk diren Babesteko eta Zaintzeko Plan Bereziaren edukia eta helburua. Halaber, gaiaren inguruko ideiak zein proposamenak ezagutu eta lantzea. Modu honetan, zeure ideiak eman ahalko dituzu eta planaren idazketan parte hartu, inguru horretan izan daitezkeen interesak bermatuz.

Bide batez, aprobetxatzen dugu gonbidatzeko zure ekarpenekin  parte-hartzera inkesta elektroniko honetan. Minutu batzuk besterik ez dituzu beharko.

Eman iritzia Arrate, Urko, Akondia eta Kalamua hobetzeko
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSevWqy-7qfbCUeYEzpi0dypn1tFnywcWG-aGbF0Dd6LyANthA/viewform?c=0&w=1

Berriro ere animatzen zaitugu urtarrilaren 25eko eta otsailaren 1eko tailerretan parte hartzera, eta gurekin lankidetzan aritzera inkesta zein jardunaldiak eibartarren eta beste talde batzuen artean zabaltzeko.

Informazio hau zabaldu eta anima zaitez parte hartzera! Zain izango gaituzu!

Vanesa Larrabide García
Ingurumen Teknikaria

a.s