[eibar] Eibar eta kotxeak

Al, Ots 11, 15:25:48, CET 2019

Kaixo Gari:

Hiri ereduaz eta mugikortasunaz idazten duzun bakoitzean zurekin bat
etortzen naiz. Baina uste dut gauza bat eta bestea ez direla
inkonpatibleak.

Nire ustez hiriguneko kaleetan autoek protagonismo larregi dute. Espazioa
konkistatu dute hamarkada batzutan. Eta uste dut badela garaia Eibarren
horri buelta emateko. Kaleak pertsonentzako izan behar dira.

Hori esanda, nire iritzia da autoak trama urbanotik atera egin behar direla
eta, horrekin batera, beste  mugikortasun eredu bat sustatu. Erdigunetik
aparkalekuak kendu eta periferietan aparkaleku aukerak eman. Zailtasunak
jarri kaleetatik autoz aritzeko eta erraztasunak, berriz, oinezkoari.

Adibidez: Matsarian aparkaleku erraldoi bat egin eta Errebalen,
Ibarkurutzen, Urkizun, espaloiak zabaldu, kaleak itxi edo, gutxienez,
gehienezko abiadura jeitsi benetako koexistentzia gune izateraino (10
km/h?). Konponbide integral bat: aparkalekuak sortu bai, baaina ez San Juan
edo Bidebarrieta kaleetan egin duten moduan. Hori atzera egitea izan da eta
batzuk oso argi esan genuen ez gentozela horrekin bat.

Aparkalekuak sortzeaz hitz egiten dugunean, badaude horren inguruko
ikuspegi anitzak. Eta nik, EAJren ordezkari naizen aldetik, aparkalekuak
sortu nahi ditugula esaten dut hain zuzen ere gure kaleetatik autoak kendu
ahal izateko.

josu

Hau idatzi du Gari Araolaza (gari a bildua eibar.org) erabiltzaileak (2019 ots. 11,
al. (14:51)):