[itzul] izenaren osagarriak

LARRINAGA LARRAZABAL, ASIER larrinaga_asier a bildua eitb.com
Or, Uzt 14, 10:25:12, CEST 2006

	Juanek atera duen gaiak niri asko interesatzen zaidan adar bat du.

agertzea aski da elkarketa debeku izan dadin.<<

	Hortaz, <<Kanadako haritz baso>> gaitzetsi egingo dugu. Nik ere
gaitzetsiko nuke. Baina, "haritz" (edo dena delako izen ardatza) soila izan
ez arren, beharbada errazago onartuko genituzkeen kateak antola ditzakegu:

	<<kanadar haritz baso>> ??????

	<<haritz gorri baso>> ??

	<<lehoi eme taldea>> ?

	<<zakar-biltzaile taldea>>

	Laugarrena Euskaltzaindiak ontzat emana da, esanez _eguzki-lore_
gisako elkarketek askatasun handi samarra dutela irizpen, multzo, zati eta
mota adierako berrelkarketak osatzeko.

	Bigarrenaren eta hirugarrenaren gisakoak natur dokumentaletan --hala
esan daiteke?-- azaltzen dira sarri, eta niretzat onesteko modukoak dira.

	Hona, bada, nire galdera-iruzkina: euskal gramatikak nolako mugak
jartzen dizkio berrelkarketari? Ez genuke, ingelesaren antzera, gehiago
ustiatu behar baliabide hori?

Asier Larrinaga