[itzul] Internazionala

jon-agirre a bildua ej-gv.es jon-agirre a bildua ej-gv.es
Ast, Api 26, 16:44:43, CEST 2012

Ez nago bertsio berri bat egitearen aurka, baina dagoena okerra delako ez, egokia ez delako, agian. Beharbada egia da Arestiri edo zena zelakoari akats hori leporatu geniezaiokeela, proletarioen abestia hizkuntza jasoan egitea. Baina ulergaitza bada ez da bertsioaren errua, abeslariarena baino. Esate baterako, Euzko Gudariak honelatsu abesten dute askok, ulertu gabe:

Eusko gudaria(k) gara...
Gerturi(k) daukagu odola...
Irrintzi ba ke txuta, mendi tontorreaaaa(n)
Goazen gudari danok ikurriña(n) atzea(n)

Baina horregatik ez dugu bertsio berria eskatuko. Badakit ezjakintasun diferenteak direna, baina... ezjakintasuna ezjakintasun.

Euskaraz eta gutxi gehiago zekienari "impasible el ademán" abesarazten ziotenean (nortzuk eta nazi alemanen lagunek abesarazi ere), normala euskaldun horrek "impasible el alemán" esatea (ideia elkarketa), euskaldun horrek eta espainol elebakar ezjakin askok ere bai.

Dena dela, nire erantzuna esanahia argitzeko izan da, lehenengo itauna horixe zelakoan. Ez dut ezer esan egokitasunaz, zuzentasunaz baino, ortografiako zalantza gorabehera. Besteak beste, jatorrizkoa zein den ere ez dakit, eta ezin esan letrak hori esan behar duen ala beste zerbait.

Bittorrek galdetu du zergatik ez dakien ia inork. Arrazoi soziopolitiko eta soziolinguistikoakatik dela esango nuke, ez bertsio arazoakatik.

Bertsio berririk badago, indazue albiristea.

Jon