[itzul] Supremacía euskaraz?

Xabier Aristegieta allurritza a bildua gmail.com
Or, Maiatza 6, 13:42:16, CEST 2016

Uste dut nahastu beharko ez liratekeen bi gauza nahasten ari direla: gauza
bat da testugilea aipatzen ari den kontzeptua, zeina nahi bezain
gaitzesgarria izan daitekeen. Eta beste gauza bat da testugileak kontzeptu
hori aipatzean, kontzeptu horri buruzko jarrera pertsonala agertzea edo ez.
Gaztelaniaz elementu gehigarri hori ez bada agertzen eta euskaraz bai, hori
itzulpen-akats bat da, itzultzailea urrunegi joan delako.
"Supremacía lingüística" kontzeptuak errealitate gaitzesgarri bat
adieraziko balu ere (eta horretan ere zalantzak dauzkat), horrek ez du esan
nahi euskarazko testugileak nahitaez erabili behar duenik bere
jarrera esplizitatzen duen "nagusiKERIA". Horren arabera, adibidez,
etengabe ikusiko genituzke "menpekokeria" bezalakoak.