[itzul] "Informazio batzuk"

Alfontso Mujika Etxeberria a.mujika a bildua elhuyar.eus
Ast, Urr 14, 09:01:15, CEST 2021

Gaur egungo testuetan, ohikoa da. Egia da batzuetan "datu batzuk" jarrita
ez dela esanahia aldatzen, baina ez du ematen beti-beti ordeztu litekeenik
(edo ordeztu behar litzatekeenik). Adibidez, Elhuyarren Dabilena corpusak,
bilaketa aurreratuaren atalean (https://dabilena.elhuyar.eus/advanced),
"informazio" forma eta, ondoren, "batzuk" lema sartuta, 250 agerraldi
itzultzen ditu. Hona hemen, kasurako, *Berria *egunkariari dagozkionak:

*BERRIA: * *'Quid pro quo'* (1)
<http://paperekoa.berria.info/agenda/2010-05-06/033/009/quid_pro_quo.htm>
...re sistemak berak zenbait kasutan kokapena edo beste informazio batzuk
bidaliko dizkio sarean erabiltzen ditugun tresna hor...
*BERRIA: * *AEBetako Gobernuak milioika telefono dei kontrolatu ditu, eta
ez soilik nazioartekoak* (1)
<http://paperekoa.berria.info/harian/2006-05-12/024/010/.htm>
...ai. The New York Times egunkariak iaz publiko egindako informazio batzuen
ondorioz, nazioarteko deiak kontrolatzen dituztela ...
*BERRIA: * *AIk herrialde boteretsuenen «hipokrisia» gaitzetsi du* (1)
<http://paperekoa.berria.info/harian/2006-05-24/020/003/aik_herrialde_boteretsuenen_hipokrisia_gaitzetsi_du.htm>
...de armatuaren arteko indarkeria areagotu zen. Informazio batzuen
arabera, Turkiako Gobernuak esku hartze zuzena izan...
*BERRIA: * *Rikardo Arregi sariak BERRIAko Imanol Murua eta Ekaitz Agirreri*
(1)
<http://paperekoa.berria.info/harian/2006-07-02/014/005/rikardo_arregi_sariak_berriako_imanol_murua_eta_ekaitz_agirreri_.htm>
...rtu behar dudala, baina kanpoan geratzen diren informazio batzuk modu
librean blogean sar daitezke. Batzuetan diberti...
*BERRIA: * *Pakistanek eman zion hegazkinetako atentatuen asmoen berri
Londresi* (1)
<http://paperekoa.berria.info/harian/2006-08-12/014/007/pakistanek_eman_zion_hegazkinetako_atentatuen_asmoen_berri_londresi.htm>
...tango zerbitzu sekretuen aldetik jasotako beste informazio batzuen
arabera, ordea, Pakistan eta Afganistan arteko muga...
*BERRIA: * *Forum-Afinsa: bi bide, min berbera* (1)
<http://paperekoa.berria.info/harian/2006-08-13/013/005/forum_afinsa_forum_afinsabi_bide_min_berbera_.htm>
...> gero zenbat jasoko duten ere ez. «Auskalo. Informazio batzuen arabera,
enpresaren ondasunarekin zorraren zati txi...
*BERRIA: * *«Bernarden arrakastak mezu argia bidaltzen digu: jo
Estrasburgora»* (1)
<http://paperekoa.berria.info/harian/2006-09-30/023/005/bernarden_arrakastak_mezu_argia_bidaltzen_digu_jo_estrasburgora.htm>
...n berdintasunez hartu, eta ez zizkidaten eman informazio batzuk.
Frantzia zigortu zuten horregatik, eta praktika hor...
*BERRIA: * *Harreman diplomatikoak hasi dituzte berriz Irakek eta Siriak*
(1)
<http://paperekoa.berria.info/harian/2006-11-22/021/004/harreman_diplomatikoak_hasi_dituzte_berriz_irakek_eta_siriak.htm>
...batean Teheranera joateko gonbitea onartu dio Irani. Informazio batzuen
arabera, Siriako presidente Bashir al Assad ere Ira...
*BERRIA: * *Iraken urrian 3.709 zibil hil dituztela salatu du Nazio Batuen
Erakundeak* (1)
<http://paperekoa.berria.info/harian/2006-11-23/022/008/iraken_urrian_3709_zibil_hil_dituztela_salatu_du_nazio_batuen_erakundeak_.htm>
...anera joango da etzi Irakeko presidente Jalal Talabani. Informazio
batzuen arabera, Siriako presidente Bashir al Assad ere Teh...
*BERRIA: * *Grebara deituko dute sindikatuek irakaskuntzan, hil honen 25ean*
(1)
<http://paperekoa.berria.info/harian/2007-01-13/011/001/grebara_deituko_dute_sindikatuek_irakaskuntzan_hil_honen_25ean.htm>
...>sindikatuen jarrerarekin: «Greba egin dezaten. Guk informazio batzuk
kaleratuko ditugu, gizarteak jakin dezan zer nolako ...
*BERRIA: * *Alegiako Udalak AHTren gaineko herri galdeketa egingo du
apirilaren 1ean* (1)
<http://paperekoa.berria.info/harian/2007-03-15/014/005/alegiako_udalak_ahtren_gaineko_herri_galdeketa_egingo_du_apirilaren_1ean.htm>
... gelditzearen aldeko taldeei eskatuko diete, beste informazio batzuekin
batera, trenaren trazatuari buruzko informazioa. ...
*BERRIA: * *Iranek dio IAEArekiko lankidetza murriztearen zioa segurtasuna
dela* (1)
<http://paperekoa.berria.info/harian/2007-04-01/017/001/iranek_dio_iaearekiko_lankidetza_murriztearen_zioa_segurtasuna_dela.htm>
...tartean, gure segurtasuna zaindu beharrean gaude, informazio batzuk ez
zabalduz» zioen Soltaniek. IAEAk ohartarazi dio T...
*BERRIA: * *Hiru bizkaitar atxilotu ditu Frantziako Poliziak, ETAko kide
izatea leporatuta* (1)
<http://paperekoa.berria.info/harian/2007-06-08/009/006/hiru_bizkaitar_atxilotu_ditu_frantziako_poliziak_etako_kide_izatea_leporatuta.htm>
... polizia etxera eraman zituzten hiru detenituak. Informazio batzuen
arabera, litekeena da gaur bertan eramatea Parisera...
*BERRIA: * *Batasunaren nazioarteko lana «desitxuratu» nahi dute azken
filtrazioek, Permachen ustez* (1)
<http://paperekoa.berria.info/harian/2007-07-11/008/006/batasunaren_nazioarteko_lana_desitxuratu_nahi_dute_azken_filtrazioek_permachen_ustez_.htm>
...eko» helburua dute azken egunetan atera diren informazio batzuk,
Batasuneko eledun Joseba Permachen iritzian. El Mun...
*BERRIA: * *Internetera zabaldu du jazarpena Myanmarko Junta Militarrak* (1)
<http://paperekoa.berria.info/harian/2007-09-29/020/008/internetera_zabaldu_du_jazarpena_myanmarko_junta_militarrak.htm>
...Australiako enbaxadore Bob Davis: «Baieztatu gabeko informazio batzuk
ditugu, eta hauen arabera askoz ere pertsona gehiago...
*BERRIA: * *Ferrazek informazio espedientea ireki die agerraldia egin zuten
PSNko kritikoei* (1)
<http://paperekoa.berria.info/harian/2007-11-22/009/009/ferrazek_informazio_espedientea_ireki_die_agerraldia_egin_zuten_psnko_kritikoei.htm>
...mentu hori gaizki ulertua izan delako, eta informazio batzuk PSOEren
estrategia politikoaren aurkakotzat jo izan ...
*BERRIA: * *«Lehertuta gaude»* (1)
<http://paperekoa.berria.info/harian/2008-05-01/002/010/lehertuta_gaude.htm>

Informazio batzuen arabera, marinelak lurrera jaitsi zituzten; beste i...
*BERRIA: * *Bagdaden eta Kirkuken 60 bat herritar hil dituzte atentatuetan*
(1)
<http://paperekoa.berria.info/harian/2008-07-29/018/005/bagdaden_eta_kirkuken_60_bat_herritar_hil_dituzte_atentatuetan_.htm>
...>, gutxienez 25 lagun hil baitira -beste informazio batzuek 28 edota 32
hildako aipatzen dituzte- eta 70 zaurit...
*BERRIA: * *«Proiektu abertzalea errotze eta zabaltze dinamika batean dago»*
(1)
<http://paperekoa.berria.info/harian/2008-10-05/008/005/proiektu_abertzalea_errotze_eta_zabaltze_dinamika_batean_dago.htm>
...>bat egiteko astia banuen, eta 06:30ean jadanik informazio batzuk
banituen.
*BERRIA: * *Atarrabiako alkatea zigortzeko bidea ireki nahi du Nafarroako
Gobernuak* (1)
<http://paperekoa.berria.info/harian/2009-05-05/010/005/atarrabiako_alkatea_zigortzeko_bidea_ireki_nahi_du_nafarroako_gobernuak.htm>
...ta lur» dagoela Catalanen azalpenekin. Kaleratutako informazio batzuk
ukatu ditu eta zehaztu du berak ez duela agindu ikur...
*BERRIA: * *Hegoafrikako eta Interpoleko poliziaburu ohia epaitzen ari dira
Johannesburgon* (1)
<http://paperekoa.berria.info/harian/2009-10-06/022/005/hegoafrikako_eta_interpoleko_poliziaburu_ohia_epaitzen_ari_dira_johannesburgon.htm>
...> astinduko eta hautsak handizki harrotuko dituzten informazio batzuk
lau haizeetara zabaltzerat prest nago», ohartarazi d...
*BERRIA: * *Olanok dio PSE-PP itunari aurre egiteko tresnak behar dituela
abertzaletasunak* (1)
<http://paperekoa.berria.info/harian/2010-03-05/009/007/olanok_dio_pse_pp_itunari_aurre_egiteko_tresnak_behar_dituela_abertzaletasunak.htm>
...aleak, baina hor dugu ETAren isiltasuna eta beste informazio batzuk.
Badirudi ETAk beste asmo batzuk dituela». Egoera ho...
*BERRIA: * *Durundizko uhin baikorrak* (1)
<http://paperekoa.berria.info/iritzia/2008-05-27/005/007/durundizko_uhin_baikorrak.htm>
...sioan sartzen garenean, urrutitik agindutako informazio batzuen
bidaltzeko lekuko gisa eremuen airetik hartutako ar...
*BERRIA: * *Kordobako espetxetik* (1)
<http://paperekoa.berria.info/iritzia/2008-09-16/004/006/kordobako_espetxetik.htm>
Egun hauetan berriro informazio batzuk argitaratu dira, nondik eta zertara
datozen ez dakig...
*BERRIA: * *Astana-Wurth Tourrera joango da* (1)
<http://paperekoa.berria.info/kirola/2006-06-28/031/006/astana_wurth_tourrera_joango_da.htm>
...urretik kanpo utzi egunkari batean agertutako informazio batzuengatik.
Bozeramailearen iritziz, epaileak sumarioaren...
*BERRIA: * *AIk herrialde boteretsuenen «hipokrisia» gaitzetsi du* (1)
<http://paperekoa.berria.info/mundua/2006-05-24/020/003/Goseak_gerrak_eta_eritasunek_285.000_lagun_hil_dituzte_Darfurren_hiru_urtean.htm>
<http://paperekoa.berria.info/mundua/2006-08-12/014/007/Pakistandik_jaso_zuen_Londresek_ustezko_atentatu_asmoen_berri.htm>
...tango zerbitzu sekretuen aldetik jasotako beste informazio batzuen
arabera, ordea, Pakistan eta Afganistan arteko muga...
*BERRIA: * *San Miguel eta Heineken promozio lanetan dabiltza* (1)
<http://paperekoa.berria.info/plaza/2007-07-12/052/006/san_miguel_eta_heineken_promozio_lanetan_dabiltza.htm>
... Cuatro (EAEko herritarren %32k). Baina bertze informazio batzuek diote
TVEk aise irabazi diola Cuatrori bai Espainia...
*BERRIA: * *«Besteek dute gure bihotza ulertzeko kodea»* (1)
<http://paperekoa.berria.info/plaza/2009-05-01/041/005/besteek_dute_gure_bihotza_ulertzeko_kodea.htm>
... eta geroko azalpena iritsi bitartean, beste informazio batzuk emango
dizkiot. Informazioa administratu diot, jokoa...
*BERRIA: * *«Boluntarioen lanak zerbaitetarako balio du, baina handiagoa da
gaizkiaren boterea»* (1)
<http://paperekoa.berria.info/agenda/2006-07-21/031/007/boluntarioen_lanak_zerbaitetarako_balio_du_baina_handiagoa_da_gaizkiaren_boterea.htm>
...i ez duen herrialdeetara joaten gara, beste informazio batzuk lantzera.
Orain, adibidez, Kongora joango gara, haut...
<https://www.elhuyar.eus/>

*Alfontso Mujika Etxeberria*

*Hizkuntza eta Teknologia*

Zelai Haundi 3 - Osinalde industrialdea

20170 Usurbil (Gipuzkoa)

Tel.: (+34) 943 36 30 40 | Luzp.: 217

a.mujika a bildua elhuyar.eus |  <a.mujika a bildua elhuyar.eus>*www.elhuyar.eus*
<https://www.elhuyar.eus/>

<https://www.elhuyar.eus/>

*PRIBATUTASUN-POLITIKA* <https://www.elhuyar.eus/eu/pribatutasun-politika>

Hau idatzi du Ane Garai (anegarai.itzul a bildua gmail.com) erabiltzaileak (2021
urr. 14, og. (07:41)):