[itzul] zenbait herrialdeen izenak euskaraz: Anberekeriak

mmorris mmorris a bildua euskalnet.net
Al, Aza 19, 09:21:58, CET 2007

On 07-aza-19, at 08:51, xandonegi a bildua gipuzkoa.net wrote:

> Euskaltasuna eta kalitatea uztartzen ditugunean?
>
> Zer falta zaigu, bada, Anberes egokitzat dugunoi, euskaltasuna ala
> kalitatea? Ala biak uztartzeko gaitasuna?

** Kontua ez da kaltitatea edo euskaltasuna, behar gabeko menpekeria
uxatzea baizik. Askotan aipatu dut gai hau baina, laburbilduta,
Amberes soil-soilik gaztelaniaz erabiltzen da. Ez da batere
internazionala eta Iparraldeko euskaldunek ez dute erabiltzen. Beraz,
Anberes hitza erabiltzeak hemengo (Hegoaldea irakur bedi)  menpekeria
txepela salatzen du. Antwerpen edo Antuerpe edo antzeko zerbait egin
behar da eta bidenabar "Flandes" ere baztertu behar da. Flandes soil-
soilik euspainolez erabiltzen da. (jatorrizkoa Vlaanderen, ing.
Flanders, Fr. Port. Flandres). Txillardegik "Flandria" erabiltzen du.
Harrigarria da, benetan, euspañolari egiten dioten atxikimendu hori,
Iparraldekoak kontuan hartu gabe. Zazpiak bat ala laurak bat? Edo
Iparraldea erabat galdutzat, euskara aldetik, hartu behar dugu?