[itzul] Esterilidad eta infertilidad

Alfontso Mujika Etxeberria a.mujika a bildua elhuyar.eus
Al, Ots 14, 08:38:46, CET 2022

Eztabaida ulertu badut, *ernalezintasun *hitzak dirudienez duen arazoa *ernaldu
*hitzaren esanahia da, ernalezintasuna ernalketa izanda ere gerta baiteke.
Hala ere, badirudi hori jakinda eta kontuan izanda proposatzen duela
Euskaltermek *ernalezintasun* ordaina:

* ernalezintasun *(4)
Medikuntza - Ginekologia, Obstetrizia - Patologia
Ume bat modu naturalean sortzeko edo urtebeteko bizitza sexual aktiboaren
ostean haurdunaldi bat bururaino eramateko ezintasuna. Ernalketan,
ezarpenean edo umetoki barruan produktuaren garapenean gertatutako akats
edo hutsegiteengatik izan daiteke.

*infertility*. Diminished or absent capacity to produce offspring; the term
does not denote complex inability to produce offspring as does sterility.

Alegia, definizio horren arabera, ernalketa gertatuta ere izan daiteke
ernalezintasuna. Ulertzen dut bagoela hor, itxuraz, kontraesan bat (*ernaldu
*aditzak badu adiera bat baino gehiago, dena dela), baina, era berean, uste
dut orain arte *antzutasun *eta *ernalezintasun *terminoek funtzionatu
dutela. Ni ere ez nintzateke ausartuko aldatzen, kontuan izanda zer
termino-familia dagoen horren inguruan.

Hau idatzi du Joseba (jepeldebereziartua a bildua gmail.com) erabiltzaileak (2022
ots. 13, ig. (22:05)):

--
<https://www.elhuyar.eus/>

*Alfontso Mujika Etxeberria*