[itzul] Digitaltasun, digitalitate, digitalizazio...

Uxoa Iñurrieta uxoa.inurrieta a bildua gmail.com
Al, Aza 27, 16:54:03, CET 2023

Arratsalde on:

Inork erabili al du inoiz /digitaltasun/ hitza?

Euskaltzaindiak ez ditu ez /digitaltasun/ eta ez /digitalitate/
jasotzen. /Digitalizazio /bai, baina hitz horrek zerbait digital
bihurtzeko prozesuari egiten dio erreferentzia, eta ez nolakotasunari
edo testuinguru digitalari.

Corpusetan bilatuta, ikusi dut /digitaltasun/ birritan ageri dela ETCn
eta bost aldiz Dabilenan; /digitalitate,/ behin ere ez.

Egungo Euskararen Hiztegiak, aldiz, /digitalitate/ jasotzen du, baina
/digitaltasun/ ez.

Bilaketak erdaretan eginda:

  * ES: RAEk ez du /digitalidad/ jasotzen, baina CORPESen 29 aldiz ageri da.
  * EN: hiztegi batzuek jasotzen dute /digitality/, baina gutxik. Hala
    ere, behin baino gehiagotan irakurri dut, eta interneteko
    bilatzaileek emaitza dezente ematen dituzte.
  * FR: hiztegietan ez da /digitalité/ agertzen, baina /numérité/ leku
    batean baino gehiagotan dator (teknologia digitaletan adituek
    /numérique/ terminoa gehiago erabiltzen dute /digitale/ baino).

Ontzat joko zenukete /digitaltasun/? Niri egokia iruditzen zait,
/digital/ (izenondoa) + /tasun/... Ikusten duzue arrazoirik
/digitalitate/ hobesteko (edo biak txartzat emateko)?

Eskerrik asko aurrez,

Uxoa