[itzul] comprensión lectora

agurrutxaga a bildua elhuyar.com agurrutxaga a bildua elhuyar.com
Ost, Urr 6, 19:03:31, CEST 2004

Nik dakidala, hizkuntzaren irakaskuntzako lanetan 'irakurmen' erabili da
gehien, helduen irakaskuntzan behinik behin. HABEk, AEK-k eta bestek
argitaratutako lanetan, termino nagusia hori dela uste dut ('entzumen',
'mintzamen' eta 'idazmen'-ekin batera). Bistan da, norbaitek esan lezake
'irakurmen' hutsa idatzita dagoena 'esaten' jakitea dela, askorik ulertu
gabe ere, baina, helduen irakaskuntzan behintzat, argi dago 'irakurmen'
era bakarrera uler daitekeela: 'irakurritakoa ulertzeko trebetasuna';
laburragoa izanda, ez da miraria arrakasta izatea. Bestetik, 'trebetasun'
erabili ohi da -men direlakoak izendatzeko (en: 'skill'); 'gaitasun',
berriz, 'hizkuntz gaitasun' eta 'komunikazio-gaitasun' terminoetan (en:
'competence').