ER: [itzul] RE: Aditz trinkoa

Juan Garzia Garmendia juan.garzia a bildua ehu.es
Al, Uzt 4, 15:27:30, CEST 2005

Geroaldikoa hor erabiltzea jatorkeria aldrebesa iruditzen zait, burutua
erabiltzea bezala. Antzerkia, filmak bezala, behin eta berriro "gertatzen"
dira, eta, kasu bakoitzean, (antzez)testua irakurtzen edo filma kontatzen
den une horretantxe "gertatzen" dira. Beraz, puntukaria dagokio, nire ustez,
garbi (hots, kontatua eta kontatzea (orain)aldiberekoak balira bezalako
efektua bilatzen dira). Aditz trinkoa bada, huraxe da puntukaria, eta
trinkorik ez bada, berriz, ez-burutua (-T(Z)EN).

Guztiz ados, berriz, beste kontuan: trinkoak (edo ez-burutuak)ezin litezke
izan burutuen sinonimo; alegia, "diosku/zioskun" ezin liteke izan "esan
digu/zigun" (bai, ordea, "diosku" (puntukaria), trinkorik ez
darabilenarentzat, "esaten digu" (ez-burutua puntukari-adieran)).

Gainera, iraganeko adizkiez ari bagara, ez da posible aipatu dudan kontaera
(ORAIN)aldibereko hori, eta trinkoak bizirik daudeneko kontraste berak baino
ez ditugu: zioskun (une hartantxe) / esaten zigun (aldiro) (dator/etortzen
da).