[itzul] Enfoque transversal

Xabier Aristegieta xabiera a bildua parlamento-navarra.es
Ast, Uzt 28, 15:26:35, CEST 2005

Kaixo,

Lehenik eta behin, eskerrak eman nahi dizkizuet, Patxi eta Antton, nire
kontsultari erantzuteko hartu duzuen lanagatik.

Egia da kasu askotan ez dela arazorik sortzen "indirecto" edo "transversal"
esan nahi ote den interpretatzeko.

Zer esanik ez, "zuzeneko edo zeharreko" motatako kontrajarpenak adierazten
direnean, hor ez dago inolako zalantzarik "zeharreko" hori "zuzenekoaren"
kontrakoa dela. Edo 'Eskopeta bat eskuan eta bestea zeharka bizkarrean
zekarrela' adibidean ere, inolako ulermen-problemarik ez.

Baina nik aipatzen nituen adibideetan ("zeharkako metodologia", "zeharkako
ikerketa"), eta beste askotan ere bai, ez daukagu inolako pistarik.
"Zeharkako", "zeharreko", edo dena delakoa jarrita ere. Arazoa "zehar"
erabiltzean datza, hitz horren muinean baitago esanahi-nahasketa.

Arazoak ez du irtenbide errazik. Niri bururatu zaidana hauxe da: agian
abiapuntu gisa hartu beharreko hitza ez dela "zehar", bi esanahi horiek
baititu, baizik eta, adibidez, "zeharkatu": "zehar"ekin egina dagoen arren,
esanahi nagusia bakarra baitauka, "atravesar". Bide horretatik proposa
litezke, nire ustez, "zeharkapen-metodologia" edo "metodologia
zeharkatzailea".

Ez dakit zer irudituko zaizuen.

Nolanahi ere, ondo pasa uda.

Xabier Aristegieta