[itzul] presidentea/lehendakaria

Taberna Irazoqui, Miguel (Traductor BON) mikel.taberna.irazoqui a bildua cfnavarra.es
Or, Mar 4, 12:32:15, CET 2005

Aldizkari Ofizialeko itzultzaileok "lehendakari" erabiltzen dugu Nafarroako Gobernuko buruarentzat, baita Nafarroako Parlamentukoarentzat ere; maila apalagoko erakundeetan (Mankomunitatea, Kontzejua...), horietan ere buru egiten duena gaztelaniaz "presidente" baita, gehiago jotzen dugu "buru" erabiltzera: Mankomunitateko burua, Kontzejuburua...

Hala ere, herri batzuetatik itzulita etortzen zaizkigun iragarkietan, "presidente" ere erabiltzen dute (Mankomunitatekoa, Kontzejukoa, Kontseilukoa, Batzordekoa...), guk, esan bezala, "buru" erabili ohi dugun kasuetan, eta halaxe argitaratzen dugu, etorri bezalaxe alegia.

Dena dela, "lehendakari" noiz erabili behar den eztabaidatu dugunean, orokortzearen aldeko jarrera nagusitu da gurean, nolabait Berrian erabiltzen den moduan (Patxi Petrirenak bere mezuan adierazten zuen bezala).

Laburbilduz: "lehendakari" eta "buru" erabiltzen ditugu, gehienbat erakundearen mailaren arabera, eta "presidente", berriz, ez da gure aldizkarian agertzen, kanpotik itzulita etorritako iragarkietan ez bada.

Mikel Taberna

-----Mensaje original-----
De: itzul-bounces a bildua postaria.com [mailto:itzul-bounces a bildua postaria.com] En nombre de txema
Enviado el: viernes, 04 de marzo de 2005 11:50
Para: ItzuL
Asunto: Re: [itzul] presidentea/lehendakaria

Gurean ere horrela erabiltzen dugu beti, kontrakoa propio ezarrita ez badago
behintzat, hainbat izendapen ofizialetan (zoritxarrez?) lehendakari kargua
agertzen baita, Ibarretxerenaz aparte.
Eta, bidez batez, nafarrek nola erabiltzen duzute gehiago zuen idazkietan
Foru Erkidegoko Lehendakari edo Foru Erkidegoko Presidente, Sanz jaunaz
aritzen zaretenean?