[itzul] Antzerkiaren Nazioarteko Egunaren mezua

Gotzon Egia gegia a bildua gipuzkoa.net
As, Mar 22, 15:18:06, CET 2005

> Hil honen 27an Antzerkiaren Nazioarteko Eguna ospatuko da. Horren
> karietara, mezu bat zabaltzen da urtero eta aurtengoak Ariane Mnouchkine du
> aipagai. Zuetako inork izango luke eskura testu horren euskal itzulpena?

Lagundu!

Antzerkia, lagun iezadazu
Lotan nago, esna nazazu
Ilunpean galdurik nago, gida nazazu, argi baterantz sikiera
Nagia naiz, lotsaraz nazazu
Nekaturik nago, akiturik, altxa nazazu
Axolagabea naiz, astin nazazu
Axolagabea naiz oraindik ere, jo nazazu aurpegian
Beldur naiz, emadazu adorea
Ezjakina naiz, hez nazazu
Munstroa naiz, gizakotu nazazu
Hantustea naiz, barrez leher nazazu.
Zinikoa naiz, apur itzazu nire argudioak
Baboa naiz, eralda nazazu
Maltzurra naiz, zigor nazazu
Menderatzailea eta krudela naiz, borroka zaitez nire aurka
Pedantea naiz, trufa zaitez nitaz
Arrunta naiz, egin nazazu berezi
Mutua naiz, ken iezadazu mozala
Bukatu zaizkit ametsak, har nazazu koldartzat edo ergeltzat
Ahaztu egin dut, jaurti ezazu memoria nirera
Zahar eta zipotz sentitzen naiz, ekar ezazu haurtzaroa nirera
Astuna naiz, emadazu musika
Tristea naiz, bila ezazu Alaitasuna
Gorra naiz, egizu Mina ekaitzaren moduan entzun dadila
Nahasturik, atera ezazu Jakituria niretik
Ahula naiz, piztu ezazu Adiskidetasuna
Itsua naiz, dei itzazu Argi guztiak
Itsustasunaren esklaboa naiz, pasaraz ezazu Edertasun limurtzailea
Gorrotoak barrena jan zidan, sor itzazu Maitasunaren indar guztiak.

Itzulpena: Ritxi Lizartza

Jatorrizkoa frantsesez (Ariane Mnouchkine):

Au secours !

Théâtre, viens à mon secours !
Je dors. Eveille-moi
Je suis perdu dans le noir, guide moi, au moins vers une bougie
Je suis paresseuse, fais-moi honte
Je suis fatigué, lève-moi
Je suis indifférent, frappe-moi
Je reste indifférente, casse-moi la figure
J’ai peur, encourage-moi
Je suis ignorante, éduque-moi
Je suis monstrueuse, humanise-moi
Je suis prétentieux, fais-moi mourir de rire
Je suis cynique, démonte-moi
Je suis bête, transforme-moi
Je suis méchante, punis-moi
Je suis dominant et cruel, combats-moi
Je suis pédante, moque-toi de moi
Je suis vulgaire, élève-moi
Je suis muette, dénoue-moi
Je ne rêve plus, traite-moi de lâche ou d’imbécile
J’ai oublié, lance sur moi la Mémoire
Je me sens vieille et rassie, fais bondir l’Enfance
Je suis lourd, donne-moi la Musique
Je suis triste, va chercher la Joie
Je suis sourde, en tempête fait hurler la Douleur
Je suis agité, fais monter la Sagesse
Je suis faible, allume l’Amitié
Je suis aveugle, convoque toutes les Lumières
Je suis soumise à la Laideur, fais entrer la Beauté conquérante
J’ai été recruté par la Haine, fais donner toutes les forces de l’Amour.

--
Gotzon Egia
gegia a bildua gipuzkoa.net