[itzul] Euskararen legea

jon-agirre a bildua ej-gv.es jon-agirre a bildua ej-gv.es
Or, Aza 4, 14:28:03, CET 2005

Kontuan izanik legeak hau dioela:
6. artikulua
1. Herritar guztiei aitortzen zaie, Autonomia Erkidegoaren lurraldean,
herri-administrazioarekiko harremanetan euskara zein gaztelania erabiltzeko
eskubidea, eta beren aukerako hizkuntza ofizialean hartuak izatekoa.
Horretarako, neurri egokiak hartuko dira eta beharrezko baliabideak
bideratuko eskubide hori arian-arian gauzatu dadin bermatzeko.
2. Pertsona batek baino gehiagok esku hartzen duen espediente edo
prozeduretan, alde biek adostasunez erabaki dezaten hizkuntza erabiliko dute
herri-aginteek. Adostasunik ez badago, espedienteari edo prozedurari hasiera
eman dion pertsonak aukeratutakoa erabiliko da, beti ere, bakoitzak nahi
duen hizkuntzan informazioa jasotzeko duen eskubidea gora behera.

Espediente edo prozeduretan pertsona bakarrak esku hartzen duenean zein
hizkuntza erabiliko dute herri-aginteek? Zilegi da dokumentazioa itzultzea
funtzionario elebakarrak tramitazio guztia beste hizkuntzan egin dezan eta
ondoren azken emaitza (ebazpena, erantzuna...) berriro itzultzea
herritarrari bere hizkuntzan emateko?

Jon Agirre Garai
Joko eta Ikuskizun Zuzendaritza
Bizkaiko arduraduna