[itzul] jentilizioak

Gotzon Egia gegia a bildua gipuzkoa.net
Al, Ira 5, 12:16:49, CEST 2005

 > Egun on, Jentilizioei buruzko zalantza batekin nator. Ez nago ziur
 > pertsona eta pertsona ez direnak izendatzeko jentilizioa
 > berdin-berdin erabil daitekeen edo ez. Esaterako, zuzena al da,
 > emakume kubatarra esaten den bezala kanta kubatarra edo janari
 > kubatarra esatea? Edota kultura txinatarra / Txinako kultura?  Musika
 > talde ingelesa/ Ingalaterrako musika taldea?

EGLUko lehen liburuko 244-245 orrialdeetan aurkituko duzu zure
zalantzaren erantzuna. Hona EGLUk dioena, hitzez hitz:

«Badirudi -(t)ar bidez osaturiko adjektiboek (+gizaki) motako izenei
lagun diezaieketela. Hala ere hor dugu "liburu eskuarra", adibidez.»

Bestalde, kontuan eduki behar da, nire ustez, adjektibo jentilizioen
lekuaz dioena:

«Eskuarki, hortaz, adjektiboa izenaren ondotik doa. Salbuespenak -dun
eta (t)ar atzizkiez osaturikoak dira (eta bigarrenen baliokide
maileguzkoak)».

Gotzon Egia
gegia a bildua gipuzkoa.net
43º 19' 12.8" N 1º 57' 49.6" W