[itzul] Diputado general... ortografia dela-eta

Alfontso Mujika alfon a bildua elhuyar.com
Al, Uzt 17, 14:37:54, CEST 2006

Iņigok dio:
<Izen arruntak dira, baina izen berezirik gabe agertzen direnean (eta izen
berezi horren ordez), ez al dute nolabait haren lekua eta zeregina hartzen?>

Bai, hala da, arrazoi osoa duzu. Hori, baina, etengabe gertatzen da, eta,
hori kontuan hartuta hasi beharko bagenu letra larriak jartzen, nora
iritsiko ginateke?

<gaur afaltzera joateko esan dit amak> esaten dugunean, 'ama' hitzak
izen-deiturak dituen emakume baten ordez erabiltzen dugu, baina ez dugu
letra larriz jartzen, eta ez dugu horregatik ama gutxiesten edo hari zor
zaion errespetuaren kontrako hutsik egiten.
Hori da, funtsean, nik azaldu dudan arrazoia letra larri 'ideologikoak' ez
erabiltzeko.

Nolanahi ere, nire iritzia baino ez da. Ez dago araurik.

Horri buruzko araua egiteko ardura norena den galdetu du Iņigok. Galdera
erretorikoa, jakina, berak eta guztiok bai baitakigu norena den ardura. Nik
uste dut egunen batean horri ere helduko diola Euskaltzaindiak, baina ez dut
uste epe motzean ikusiko dugunik. Beste maila batean, baina, uste dut laster
izango ditugula letra larrien erabilera arautzeko irizpideak. Hezkuntza
Saila Estilo-liburua egiten ari da atalka, eskolan erabiltzeko materialetan
irizpideak bateratzearren. Hiru atal kalean dira dagoeneko, baina atal
gehiago lantzen ari dira, eta letra larriei buruzkoa da horietako bat.
Beraz, ondo bidean, oso litekeena da datorren urtean atal hori kalean
izatea.

Alfontso Mujika
Elhuyar Hizkuntza Zerbitzuak