RE: [itzul] ejercicio de autoridad inherente a los poderes públicos

z-nikolas a bildua ej-gv.es z-nikolas a bildua ej-gv.es
As, Mar 7, 13:20:47, CET 2006

Ez dut ukatuko zure proposamena literalagoa dela eta gainera guztiz zuzena.
Hala ere, -eta mota honetako gaiek beharko luketen azterketa sakonagoaren
zain- nik buruan nuena zera da: gaztelaniaz ulertzea zaila diren kontzeptuan
ahal den neurrian -eta uste baino gehiagotan egin daiteke- modu ulergarriago
batean adieraztea.

"servicios públicos que impliquen ejercicio de la autoridad" (esaterako,
herri-agintariek zigor-ahalmena erabiltzeko aukera dutelako) esamoldea, nik
dakidala, udal araubidearen oinarriak ezartzen dituen 7/1985 Legearen 85.
artikuluan agertzen da. Artikulu horretan zerbitzuen kudeatzeko eraz
jarduten da, eta bi modu azaltzen dira:

	a)kudeaketa zuzena, edo bestela esanda, Administrazioak berak
kudeatzen duenean
	b)Zeharkako kudeaketa, edo beste moduan esateko, Administrazioak
beste baten esku uzten duenean zerbitzuaren kudeaketa.

	Bada, 85. artikulu horrek debekatzen du zeharkako kudeaketa, noiz
eta agintariek kudeaketa horretan agintea  erabiltzea suposatzen duten
ahalmenak erabili behar badituzte. Baina zer da "agintea erabiltzea"? Nire
ustez, herritarrei jokabideren bat inposatu ahal izatea.

	Kontua da, beraz, aukeratzen dugun esamoldeak goragoko hori
azaltzeko balio izatea. Alegia, herri-agintariek zerbitzu batzuen
kudeaketetan, agintaria izateagatik, herritarrei zenbait jokabide inposa
diezaieketela, eta beste zerbitzu batzuk kudeatzen dituztenean, ordea, ez.

	Nik sinplifikatu nahi izan dut, egia da. Behar bada ez dut asmatu.
Zuek esan.

	Nolanahi ere, berriro diot, honelako gaiek azterketa pausatuago bat
eskatzen dute.

	Izan ondo. Zelai