[itzul] regente

Giltza-I=?ISO-8859-1?B?8Q==?=igo Roque iroque a bildua edebe.net
Or, Mar 31, 13:02:41, CEST 2006

Espainiako historian bi Maria Kristina egon dira, errege-erreginen artean:

Maria Kristina Habsburgo-Lorrenakoa: Alfontso XII.aren emaztea eta Alfontso
XIII.aren ama

Maria Kristina Borboikoa: Fernando VII.aren andrea eta Isabel II.aren ama.

Mariaren testukoa bigarrena da, karlistaldietakoa. Izan ere, "isabelino"ei
"kristino" ere esaten zitzaien.

Gogoan dut, onomastikari buruzko lana prestatzen ari ginela,
"virrey-regente" bikotea bereizteko premia agertu zela. Kontuan izan behar
dugu Nafarroa XIX. mendera arte erregeorderria izan zela, eta, beraz,
nahasgarri izan liteke termino bera erabiltzea bi kontzeptuetarako. Dena den
ezin esan zer proposamen lehenetsi zen (liburuxkan ez dago aztarrenik ere).