[itzul] Hungarierazko testu batekin laguntza

Luistxo Fernandez luistxo a bildua eibar.org
Ast, Urr 26, 18:26:13, CEST 2006

Imanol Murua kazetari eta blogariak laguntza behar du hungarierarekin.
--Luistxo

Hemen azaldu du kasua:
http://www.berria.info/blogak/imanol/index.php?blog=10&title=hungarieraz_ulertzen&more=1&c=1&tb=1&pb=1

Hau da itzulita ulertu nahi lukeen testua:
*Pál Schmitt (PPE-DE)*. – *Szeretném megjegyezni, hogy Spanyolországban a
jelenlegi kormány kapcsolatfelvétele az ETA terrorszervezettel nem újdonság.
Volt spanyolországi magyar nagykövetként tapasztalhattam, hogy eddig is
minden demokratikus kormány folytatott tárgyalásokat a szervezet
képviselőivel. Így tette ezt a Suárez kormány, Felipe González több kormánya
és José María Aznar kormánya is. Hogy miért szóltam és szólok a 13 magyar
EPP-képviselő nevében, mert számunkra a kisebbségi jogok érvényesülésének
kérdése rendkívül fontos. Magyarország határain kívül igen sokan élnek
magyarok, honfitársaink, kisebbségben. Egyet le kell szögeznünk, hogy a
kisebbségi jogokat a jogállam és az európai normák keretein belül kell
érvényesíteni. Szeretném hangsúlyozni: akárki akárhogyan is szavazott,
továbbra is kiállunk az emberi jogok és a kisebbségi jogok mellett, és
elítéljük ezzel kapcsolatban az erőszak, a terrorizmus minden formájának az
alkalmazását.

*