[itzul] Jamón

Gotzon Egia gegia a bildua gipuzkoa.net
As, Abu 7, 13:45:50, CEST 2007

> Ni baino askoz ere gazteagoa den lankide batek argitu dit dagoeneko
> ez direla 'jamon' deitzen (Bilbon behintzat). Belaunaldi berrikoek
> 'nubes' deitzen ei diete horiei. Beharbada hortik tiratuz errazagoa
> izango da zerbait asmatzea (euskaraz dagoeneko izenik ez balego).
> 'Hodeikiak' edo.

Wikipedian http://es.wikipedia.org/wiki/Malvavisco:
Se llama malvavisco, masmelo, nube o esponjita a una golosina que, en su
forma moderna, consiste en azúcar o jarabe de maíz, clara de huevo
batida, gelatina previamente ablandada con agua, goma arábiga y
saborizantes, todos ellos batido para lograr una consistencia esponjosa.
La receta tradicional usaba un extracto de la raíz mucilaginosa de la
planta de malvavisco, un arbusto, en lugar de gelatina.

Irudia ere ageri da.

eta frantsesez «guimauve», bederen), landarearen izenarekin izendatzen
da gozokia. Zergatik ez «malba zuriak» euskaraz, gaur egun zuri-zuriak
badira gainera?

--
Gotzon Egia
gegia a bildua gipuzkoa.net