[itzul] Excavación en vaciado

Alfontso Mujika alfon a bildua elhuyar.com
As, Maiatza 8, 09:37:11, CEST 2007

Nik ez dut inoiz eman hori euskaraz, eta ez dut uste askotan itzuliko zenik
inon. Beste inork argibide hoberik ematen ez badu, nik horrela jokatuko nuke
termino hori euskaratu behar banu:

Familia osoa hartuko nuke kontuan. Zabalera/sakonera erlazioaren arabera,
hiru hondeaketa mota bereizi ohi dira gaztelaniaz:

<excavación en pozo>: oinplano-dimentsioetako edozein (luzera edo zabalera)
sakoneraren herena baino txikiagoa duena.
Hondeaketa sakona da. Euskaraz, kalkatuz, <putzu-hondeaketa> egin liteke.

<excavación en zanja>: zabalera sakoneraren herena baino txikiagoa duena.
Hondeaketa luze estua da. Euskaraz, kalkatuz, <zanga-hondeaketa> edo
<erreten-hondeaketa> egin liteke.

<excavación en vaciado>: oinplano-dimentsioetatik txikiena (luzera edo
zabalera) sakonera baino handiagoa duena.
Hondeaketa azala da. Euskaraz, kalkatzen saiatu beharrean
(<hutsarte-hondeaketa>, <hutsune-hondeaketa>...), halaxe emango nuke,
<hondeaketa azala> alegia.

Alfontso Mujika
Elhuyar Hizkuntza Zerbitzuak