[itzul] Hiztegi Batua osorik ezin ikusi]

Alfontso Mujika alfon a bildua elhuyar.com
Or, Ots 22, 09:42:45, CET 2008

Hona datuak:
2008ko urtarrilaren 2tik 2008ko otsailaren 18ra, aldaketa batzuk izan
dira Hiztegi Batuan. Pentsatu behar dugu horrelakoak gertatzea ez dela
arraroa, oharrak eztabaidatu eta erabaki ahala sartzen baitituzte.
Aldaketa horiek sarrera berriak, azpisarrera berriak, adiera berriak,
adibide berriak, lehen agertzen ez ziren kategoria-markak eta bestelako
markak izaten dira. Hiztegia emendatu egiten da, alegia.

Baina lehendik dauden sarrerak desagertzea ez da normala. Ez da normala
lehen bertsioan ageri ez ziren sarrerak bigarren bertsioan agertzea
baina hurrengoan (ez da, stricto sensu, hirugarren bertsioa, 2.1, 2.2,
2.3... bertsioetako bat baizik) desagertzea. Akatsak denok egiten
ditugu, baina horrelakoak jakinarazi egin behar dira, zoratuko ez
bagaituzte.

Izan ere, sarrera-dantza hori ikusita, zalantza egin dezakegu: zergatik
kendu dituzte? Lehen gaizki sartu zituztelako -lehen egindako akatsa-?
Ala orain egindako akatsa ote da horiek desagertzea?

"lehen-ez-nintzen-orain-banaiz-orainago-ez-naiz" horietako hiru ageri
dira urtarrileko bertsiotik otsaileko bertsiora (horietako bi dira
aurrekoan Jon Agirrek aipatu zituenak). Hirurak 2006an sartu zituzten
Hiztegi Batuan (148. araua: Hiztegi Batua: e - ezuste), eta kendu egin
dituzte orain:

1- <emakidatu>
(Hori "erori" egin da zerrendatik, baina <emakida iz. Admin. eta Zuz.>
eta  <emakidadun izond. eta iz. Admin. eta Zuz.> sarrera berriak sartu
dituzte otsailaren 18an)
2- <enpresari>
3- <enpresarial>

Horiekin batera, beste batzuk ere desagertu dira, baina debekuak ziren:
<erabilkuntza* e. erabilera.>
<erazi*e. arazi.>
<erazle* e. arazle.>
<erdizkara* e.erdizka.>