[itzul] Bana, bina...

aua a bildua ivap.es aua a bildua ivap.es
Ast, Urt 29, 14:46:33, CET 2009

Gaztelaniaz ere gauza bera gertatzen zaie egitura horren pareko den "sendos" hitzarekin (RAE, adj. pl. Uno o una para cada cual de dos o más personas o cosas).

Ez da azkenaldiko akatsa, baina irratietan-eta oraindik ere askotan entzuten dira honelakoak: "Messi marcó sendos goles", "dos goles" edo "ambos goles" esan beharrean.

Gai horri buruzko artikulu nire ustez interesgarri bat aurkitu dut Interneten: http://www.dircom.udep.edu.pe/boletin/arts/art2036.html

Bitxia da, baina Piurako Unibertsitatearen (aze piura!) artikulu horren arabera, "sendos" hori, Ameriketako gaztelaniazko hizkeretan, gure "sendo" adjektiboaren antzeko adiera hartzen ari omen da ("descomunal", "grandioso"...). Hizkuntzen misterioak.

Aitor