[itzul] W-arekin amaitutakoen deklinabidea

jon-agirre a bildua ej-gv.es jon-agirre a bildua ej-gv.es
Ast, Maiatza 20, 10:35:42, CEST 2010

Eskertzen dizkizut, Alfontso, barruko azalpenak. Barkatuko didazu mezuaren umore ttanttaren bat egokia izan ez bada. Labur esatearren, okerrak edo akatsak zuzentzeko, azken baten, euskal gaiztoa zuzentzeko baino ez du erabiltzen Euskaltzaindiak aginte era, nire pertzepzioaren arabera (ez dut azterketa sakonik egin, adi irakurri baino ez, eta baliteke guztiz erratuta egotea). Arau-arauetan ere tonua goxo xamarra erabiltzen du, eta hori ez da kritika, erne. Arauen literaturako goxotasuna okerrak zuzentzen dituenean baino ez du galtzen, nire irudiko.

Dena dela, beste gauza batzuk ere esaten nituen mezuan, zeuk azaldutako ildotik esan ere, adibidez: "Alegia, Euskaltzaindiak askatua digula korapiloa. Bai, "...honela joka daiteke..." diosku, (...), baina arazoa konpondu nahi duenak hor dauka iturria, ...".

Izen arrotzak deklinatzeko arau (uler dezagun 'jokabide', ez 'dekretu') xinple hori oso egokia iruditzen zait, eta hala esan behar dut, erraza delako, eta Juani erantzunez idatzitako mezuan azaldu dudan guztiagatik. Azpimarratu nahi dudana, eta hau da gai honetaz idatzi dudan guztiaren funtsa, mezua, hauxe da:

Bereizi egin behar dira idatzia eta ahozkoa, honelako arazoak konpontzeko (Euskaltzaindiak bikain formulatu duen ildotik).

Jon Agirre