[itzul] Trinchote

EGIA GOIENETXEA, Gotzon gegia a bildua gipuzkoa.net
Or, Urr 8, 18:28:55, CEST 2010

> Albizturren, jolas horri, "zanginean" ibili esaten genion. Jolas horretan
> erabiltzen genuen makilari, puntaduna bera, "zangine" deitzen geniolako.
> Gero Anoetara jaitsi ginen bizitzera, eta hor ez zuten joko hori ezagutzen,
> eta Tolosaldeko gainerako herrietan ere apenas ezagutzen duten. Egia esan,
> inor gutxiri aditu diot joko horretan ibili izana. Luis Mari Mujika Iraolak
> bere ipuin edo nobelaren batean aipatzen du. Eta Juan Larrañaga etnografoak
> ere jasota daukala uste dut, baina ez daukat gogoan zer liburutan.
> ("zangilean" erabiltzen dute, oker ez banago).

Izan ere, OEHn:

 zangil (H), zangail (H).

1. "Personne à longues et frêles jambes" H. "Haut et mince de taille" H.

2. (H), zangail (H). "Tige longue et mince d'un végétal" H.

3. "(L-ain), (animal) de vientre muy metido" A.

4. (L-ain ap. A). "Gandul" A. Au dek garaia! Jeiki zangilla! / Talo otza an daukak maiean. JKort EuskOl 1932, 21.

--
Gotzon Egia
gegia a bildua gipuzkoa.net