[itzul] Trinchote

Jesus Peñagarikano euskara a bildua tolosakoudala.net
Or, Urr 8, 10:36:13, CEST 2010

Kaixo:

Albizturren, jolas horri, "zanginean" ibili esaten genion. Jolas horretan
erabiltzen genuen makilari, puntaduna bera, "zangine" deitzen geniolako.
Gero Anoetara jaitsi ginen bizitzera, eta hor ez zuten joko hori ezagutzen,
eta Tolosaldeko gainerako herrietan ere apenas ezagutzen duten. Egia esan,
inor gutxiri aditu diot joko horretan ibili izana. Luis Mari Mujika Iraolak
bere ipuin edo nobelaren batean aipatzen du. Eta Juan Larrañaga etnografoak
ere jasota daukala uste dut, baina ez daukat gogoan zer liburutan.
("zangilean" erabiltzen dute, oker ez banago).
Nolanahi ere, guk egiten genuen moduan, beste jokalari baten zangine edo
makila urrutira botatzen zenean, ez zuten gainerako guztiek sartu behar
berea, bota zuenak bakarrik baizik (eta normalean, 7 aldiz). Guk, bestalde,
ez genuen Erroma eta antzekorik esaten,  bestearena urrutira botatzen
genuenean, "aporbiaje" esaten genuen, seguruenik ere, "alper-biaje"tik
hartuta.

Jesus Peñagarikano