[itzul] Root beer

Ana Morales ana_isa_morales a bildua yahoo.com
Ost, Api 27, 10:07:54, CEST 2011

Ba hemen badago euskaldun bat, root beer gustura edaten zuena... haurdun egon
zenean behintzat. Eta, ez dakit nik neuk asmatu nuen izen hori ala ez, baina
etxean euskaraz "erregalizezko zerbeza" deitzen nion...

ana

________________________________
From: mmorris <mmorris a bildua euskalnet.net>
To: ItzuL <itzul a bildua postaria.com>
Sent: Fri, April 22, 2011 8:10:56 PM
Subject: Re: [itzul] Root beer

Root beer oso edari berezia da. Ez du ez sustrairik, ez eta garagardorik ere
(alkoholik gabekoa da) . Gainera, orain arte ikusi dudanez, soil-soilik
amerrikarrek (iparramerikarrek) edaten dute gustora. Euskaldun guzti-guztiek
(edo ia guztiek) gorrotatzen dute edari hori (piruli edo medizina antzeko
zerbait dela diote). Hala ere, txikitan, nire edaririk gogozkoena zen.
Goxo-goxoa da eta zoragarria da izozkiarekin hartzen denean. Gaur egun, ez dut
edaten, gozoegia delako.

Baina, euskaraz nola? root beer zuzenean hartu gabe, nik hau proposatuko nuke:
sustrai-ardo edo antzeko zerbait. (xuxtrai-ardo? sustrai-birra?, sustrai-kola?).
Nik dakidanez, ez dago hitz finkorik espainieraz. Bertako hispanoek "root beer"
esaten dute edo, garbizaleen artean, cerveza de raíces edo antzeko zerbait.