[itzul] Dios cornudo

jon-agirre a bildua ej-gv.es jon-agirre a bildua ej-gv.es
Or, Eka 17, 11:51:30, CEST 2011

Izen berezia delakoan esan dut letra larriz, baina hiztegi entziklopedikoan letra xehez dakar "aker" (Euskal mitologiako jeinu edo deabrua. Sorgin-batzarretan sorginak doktrinatzen ditu eta berauen gurtza eta zerbitzuak jasotzen ditu. Kristau-erlijioaren kontrako jarrera eta irakasbideak ditu, eta bere jarraitzaileek kristautasunari uko egin behar diote. Itxurari dagokionez, ez dago bateratasunik.)eta letra larriz "Akerbeltz" (Euskal mitologiako jeinua; aker beltzaren itxura hartzen du. Mariren zenbait ezaugarri ditu; ardurapean dituen animalienganako eragin ona eta sendatzeko gaitasuna du. Heriotza-sinbolotzat hartu ohi zenez, abereak gaixotasunak jo ez zitzan ukuilu guztietan aker beltza hazi ohi zen. Astelehen, asteazken eta ostiral gauetan sorginek Akelarren gurtu ohi zuten). Dena dela ez dakit ordain hauek etnikoegiak diren ala orokortzat har daitezkeen.