[itzul] Copago + etika

Juan Garzia Garmendia juangarzia a bildua gmail.com
As, Eka 5, 12:12:27, CEST 2012

Samaniego baino hurbilagokoak ere badira, Itziar, askoz nabarmenagoak,
arreta jarri beharrekoak ikusezintasun iraingarri horri aurre egiteko.
Esate baterako, hain gustura kantatzen bide dugun hau:

"Gizonak badu inguru latz bat menperatzeko premia...".

Edo harako "gauden denok anai"...

Edo, niretzat nabarmenen gailurra dena, jendea (gizon eta emakume!)
zutitzera behartzen duen beste folkloriko-martzial hau:

"Agur, jaunak; jaunak, agur..."

Ez dator, ez, gaitz guztia edo gehiena itzulpenetatik, eta
eztabaidatzekoa da, bistan da, zer jarrera dagokion itzultzaileari
halakoen aurrean.

Nolanahi ere, nik uste, bi kontu batera sartu ditu Koldok, izatez
bereizi beharrekoak direnak, "moralki zuzen" izate horretan.

Itzulpengintzari buruzko lan teorikoetan, nik dakidala,
jatorrizkoarekiko fideltasun-gorabeherei dagokio itzultzailearen
"moral"aren kontua. Manu Lopezen araberako "manipulazioak" ere, oker
ez banago, arlo horretakoak dira berez.

Gero, jakina, politiko-ideologikoki zuzentzat jotzen denaren
gorabehera nahasten da horrekin: manipulazio batzuen motibazioak zein
diren, alegia. Baina, izatez, bi gauza dira.

Barkatu argitu beharrez areago nahastu badut eztabaida.

Diez de Ulzurrun Sagala, Itziar
(Itzultzailea:NAO/BON)<idiezdes a bildua cfnavarra.es> igorleak hau idatzi zuen
(2012-06-05):