[itzul] -eta(ri)ko bat

Patxi Petrirena Alzuguren p.petrirena a bildua elhuyar.com
Or, Aza 9, 13:34:21, CET 2012

Guk lantokian ostiraletan zabaltzen ditugun mezuak ez dira horrelakoak
izaten... (Broma dok, Ander!, besarkada bat).

Nire ustez, eta "Morfosintaxiaren..." liburuan predikatzen dugun dotrinaren
arabera, "eragin zuzena duten aldagaietako bat", garbi.

Orduan, (niri tokatzen zaidan) galdera da ea kontraesana dagoen liburuko bi
gauza hauen artean:

   - *ezagutzen ditudan handienetariko bat > ezagutzen dudan handienetariko
   bat
   - eskolan ari diren zuzendarietako bat

Ni seguru nago ez dagoela kontraesanik, kasu desberdinak direla, baina
laguntza behar dut hori esplikatzeko(tan). Nire ahalaegintxoa: badirudi
esparru desberdinetan ezartzen dela erlatiboa:

   - ezagutzen dudan [handieneta(ri)ko bat]   Probatu izen bat sartuta;
   "lanik", adibidez (okerra da "ezagutzen ditudan lanik...")

   - ezagutzen ditudan[etako] bat

Esplikatzen hain zail gertatzen zaidan kasu hori (lehena) "-en"
superlatiboarekin gertatzen delakoan nago, eta zehazki "-enetariko bat"
egituran.

Horretaz zerbait esaten saiatu nintzen artikulu honetako puntuetako batean
(1): http://ttiki.com/44261

Patxi

Patxi Petrirena Alzuguren
Hizkuntza Zerbitzuak
Elhuyar Fundazioa
Zelai Haundi, 3
Osinalde industrialdea
20170 Usurbil
tel.: 943 363040
www.elhuyar.org
  Mezu honek, baita erantsitako edozein agirik ere, isilpeko informazioa
izan dezake. Informazio hori jasotzeko baimena izendatutakoak baino ez du.
Zu ez bazara adierazitako hartzailea, indarrean dagoen legeriaren arabera
debekatuta daukazu informazio hori baimenik gabe erabili, hedatu eta/edo
kopiatzea. Mezu hau errakuntza baten ondorioz jaso baduzu, jakinarazi
bidaltzaileari, eta ezaba ezazu. Eskerrik asko.    Ez inprimatu mezu hau
ezinbestekoa ez bada.