[itzul] Lotsa/Beldurra ematen dit...tea? edo... teak?

Bittor Hidalgo bittorhidalgo a bildua euskalnet.net
Or, Uzt 12, 08:44:07, CEST 2013

Nik maiz eduki det zalantza hori. Eta nire ‘ustea’ izan da literatura idatzi
klasikoan ere halako bikoiztasuna testigantzen dela –TEA / -TEAK erabilera
‘ergatiboa’ eskatuko luketen aditzekin. Gogoratu uste dut zalantza azaldu
nuela behin JAGONETen eta orduan erantzun ote zitzaidan, izatez gerotan,
EGLU-VIIk erantzun beharko ziokeela horri (artean osatzen ari zirena).

Ez daukat orain eskueran EGLU-VIIa, baina ez dut uste kontua aipatzen denik.

Antzeko zalantza gertatu izan zait maiz BEHAR aditz ‘laguntzailearen’
erabilerarekin berez aditz edo egoera nagusi ‘iragangaitzak’ aipatzen
direnean, eta halako kasuetan ez bakarrik subjektua aditz nominalizatua
denean, baina bai subjektu nominalak edo izenordeak direnean. Esaterako
(argitzeko):

o Jon izango da (atea jo duena esaterako) à JON izan behar du (niretzat
arrunta) // JONEK izan behar du (oso bitxia niretzat).

Ez dakit beste inori ere antzekorik gertatzen ote zaion

Ondo izan

Bittor

Ikurraz eta Euskaldun Bihotzekoak kanpainaren inguruan,

ikusi: www.euskalnet.net/euskaldunbihotzekoak

Bittor Hidalgo Eizagirre
Buztintxulo 72, behea
20015 Donostia (Gipuzkoa)
Euskal Herria (Espainia -gainezarpenez-)
Tfnoak: 943326855 // 655728290
posta-e: bittorhidalgo a bildua euskalnet.net