[itzul] Korrika vs La Korrika

MUSDEH a bildua terra.es MUSDEH a bildua terra.es
Or, Mar 15, 21:59:29, CET 2013

Arrazoia duzu; baina nik batez ere buru-mekanismoaz ari nintzen. Generikoak daude atzean, beti ez bada, gehienetan, nire ustetan, artikuloa erabakitzekoan.
"El Papa" ahaztu zaigu...
Femeninoetan, orain gutxi ospetsu izan den "la miembro".

----Mensaje original----

De: gegia a bildua gipuzkoa.net

Fecha: 15/03/2013 13:55

Para: "MUSDEH a bildua terra.es"<MUSDEH a bildua terra.es>, "ItzuL"<itzul a bildua postaria.com>

Asunto: Re: [itzul] Korrika vs La Korrika

    Gaztelaniaz, aski ohituta gaude a-z amaitzen diren
      maskulinoak edo o-z amaitzen diren femeninoak aditzeaz: "la mano
      del cura", "los guaperas", "el facha", "el hacha", "la foto", "la
      moto"

    Ez nituzke multzo berean sartuko biak.

    Buruz ari naiz, baina ondo oroitzen banaiz, gaztelaniaz, maskulino
    askok du amaieran -a:

      grekotik eratorrita, -ma amaiera duten mordo bat: sintagma,
        sistema, drama, enigma...
      lanbide, okupazio edo zereginak izendatzeko izen asko: guía,
        centinela, poeta, atleta, corista, novelista, espía...
      izen arrunt batzuk: día, mapa, hacha, planeta...

    Aldiz, -o bukaeran duten femeninoak gutxi dira, oso:

      berezkoa, nik ezagutzen dudan bakarra: mano; beharbada, baita
        ere, dinamo (grekoz δύναμις).

      aipatzen dituzun gainerakoak, izen luzeagoen laburtzapenak
        dira, femeninoak jatorriz, eta ezustez dute amaieran -o:
        motocicleta > moto, fotografía > foto, radio <
        radiodifusión.

    Bide batez, «guaperas» izena aldaezina da, s-z amaitzen da
    singularren nahiz pluralean.

    --

      Gotzon Egia

        gegia a bildua gipuzkoa.net