[itzul] En el quinto pino

Patxi Petrirena petrirena a bildua gmail.com
Or, Ira 13, 13:47:35, CEST 2013

Nik "zakurraren ipurdian" ikasi nuen, eta hala erabilia ageri da adibide
berri honetan:

   - Gutxi kobratu baina telefonorik ez zuten zurginak, eta *zakurraren
   ipurdian* zeuden oihal-dendak. (Fernando Rey, «Gure etxeko kontuak» -
   Natalia Ginzburg - 264).

Beste bi hauetan, berriz, "munduaren ipurdian":

   - Haren enpresak hedatu nahi zuen plantazioa munduaren ipurdian zegoela
   iruditu zitzaidan, hor nonbait, Guatemala aldean. (Joxe Austin
Arrieta, «Homo
   Faber» - Max Frisch - 18).
   - Han nengoen ni, gazte aleman sasoiko bat, goitik behera bustita,
   bihotzaren taupa bizia entzuten nuela eta munduaren ipurdian usnaka. (Anjel
   Lertxund, «Ihes betea» - 189).

Hiru adibideak Egungo Euskararen Hiztegian datoz, "ipurdi" sarreran,
zeinetan, bestalde, "zakurraren ipurdira bidali" esapideari "pikura bidali"
balioa ematen zaion.

          http://www.ehu.es/eeh/cgi/bila?z=2189&l=i

Patxi

Hiztegia (Labayru)<hiztegia a bildua labayru.org> igorleak hau idatzi zuen (2013
iraila 13 13:33):