[itzul] Prohibido cazar

xabier-pascual a bildua ej-gv.es xabier-pascual a bildua ej-gv.es
Ost, Urt 29, 10:09:09, CET 2014

Buruz ari naiz, baina Gasteiz inguruan 'Arrantza debekatu(t)a' dioen kartelen bat ikusi dudala esango nuke. Hortik 'Ehiza debekatu(t)a' egin daiteke.

Xabier Pascual Jimenez

Ekonomia eta Plangintza Zuzendaritza

Eusko Jaurlaritza

945 01 90 56

Nahi baduzu, euskaraz jarraituko dugu.

De: Jabier Zabaleta [mailto:euskara a bildua oriokoudala.com]
Enviado el: miércoles, 29 de enero de 2014 9:59
Para: ItzuL
Asunto: [itzul] Prohibido cazar

Kartel bat jarri behar du gure udalak herriko naturgune ezagun batean, 'Prohibido cazar' adierazten duena. Euskaraz, jakina.

Begiratzen hasi eta konturatu naiz forma normaldu-arauzkorik ez dugula oraindik adostu horretarako. Euskaltermen ez dago eta Elhuyarrek eta beste hiztegiek ere ez dute aipatzen

Euskaltermi eta Elhuyarri kasu egitera, 'debekatu', 'galarazi' eta gisakoak ez dira erabiltzen horrelako mezutan, eta ezezko hutsarekin moldatzen dira:

'prohibido aparcar' = 'ez aparkatu'

'prohibida la entrada' = 'ez sartu'

Irizpide hori aplikatuta, hainbat aukera bururatzen zaizkit, nire 'prohibido cazar' hori emateko:

1.- Ez ehizatu

2.- Ez ehizan ibili

3.- Ehizan ez ibili

4.- ...

Nola eman izan duzue? Adostuko al dugu bat?

Ondo-ondo bizi.

Jabier Zabaleta

Orioko Udaleko euskara teknikaria

euskara a bildua oriokoudala.com