[itzul] rúcula /  roquette

Bakartxo ARRIZABALAGA bakartxo.arrizabalaga a bildua orange.fr
Lar, Aza 15, 12:45:20, CET 2014

Niri, egia errateko, ez zait oso tentagarri egiten.

Bakartxo
> Message du 15/11/14 12:42
> De : "kbiguri"
> A : "ItzuL"
> Copie à :
> Objet : Re: [itzul] rúcula /  roquette

Ez dakit zenbat hizkuntzatan dagoen loturik zomorroaren izena landarearenekin, nik gaztelaniaz eta asturieraz baino ez dut ikusi, hiztegian: baina, Espainiako zenbat jatetxetan ikusiko ditugu "ensalada de oruga"? Eta, beldar hitza OEH eta besre hiztegietan begiratura, behin ere ez da agertzen landare izen bezala. Jakin nahi nuke zertan oinarrituta eman dute itzulpen hori Elikadura Hiztegian, errespetu osoz esanda: euskal hiztegietan ez dirudi, agian oker nago; baina DRAEren eragina bai topatu dudala uste dut.

> Eta, nolanahi ere, hiztegiak hiztegi, egoera errealetarako benetan erabilgarri iruditzen zaizue "beldar" entsalada?

KOLDO BIGURI

> El 2014 aza. 15, a las 08:08, Edorta Agirre  escribió:

Jatetxeak ez hondoratzeko modu eraginkorra da frantsesa eta espainiera bakar-bakarrik erabiltzea, jakina.

Xehetasunetan sartuta, "beldar entsalada" hori ez da jangarri, gure kulturako dastamenak beldarraren ezaugarri fisikoak atseginak ez dituelako; beste hainbat belar, landare eta elementu batzuekin elkartu behar da, osotasuna atsegina gerta dadin.