[itzul] Milioi biztanleko ala milioi bat biztanleko?

Xabier Aristegieta allurritza a bildua gmail.com
Ast, Maiatza 28, 13:12:41, CEST 2015

Kaixo, Alfontso:

Agian oker egongo naiz, baina nire hipotesia (edo bihozkada, nolabait
esatearren) da -ko+izena egiturak izenlagun baten berri eta ez besterik
ematen duela. Xelebrea-edo gertatzen zait, adibidez, "1,25 langabetu daude
etxebizitzako" esaldiko datu hori taula batera eramatean "etxebizitzako
langabetu(ak)" dioen zutabe batean agertzea.

Ildo horretatik, "atzoko lanak" ikustean, esango nuke guztiok ulertzen
dugula "atzo egin ziren lanak"etik datorrela "atzoko" izenlaguna, eta ez
"lan hauek atzoko eginak egon behar zuten" esalditik.

Era berean, ez dut uste "etxe bakoitzeko biztanleak" "etxe bakoitzeKO
dauden biztanleak" ulertzen denik, baizik eta "etxe bakoitzeAN dauden
biztanleak".

Esaten duzu ezin dugula "kilometro ordukotan" edo "parte milioikotan"
idatzi. Niri, ordea, ez zait iruditzen horrek problematikoa izan beharko
lukeenik, baldin eta "BerriAko kazetaria", "32 eskutik-en idazten du" edo
"Tales Miletokoaren filosofía" esan badaiteke. Kontuan harturik, gainera,
"milioiko parte/parte milioiko" hori "unitate" bezala hartzen dela, esan
duzunez.

Beste gauza bat da erabakiren bat hartuta egotea "milioiko parte" esan
behar dela dioena (baliteke; ez dut begiratu). Baina hori, zernahi gisaz
ere, argudio formal bat litzateke, ez materiala.

Ondo izan,

Xabier

Alfontso Mujika Etxeberria<a.mujika a bildua elhuyar.com> igorleak hau idatzi zuen
(2015(e)ko maiatzak 28 09:21):